|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Protozoa'dan başlayarak Echinodermata filumuna kadar olan bütün omurgasız hayvan gruplarında deri yapısı ve buna bağlı oluşumlar; hareket ve iskelet sistemleri; sinir sistemi ve duyu organelleri; sindirim, dolaşım, boşaltım, solunum ve üremeyi sağlayan yapı ve sistemlerin basitten gelişmişe doğru sistematik analizlerinin yapılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nemertae, Nematoda, Rotifera, Annelida ve Mollusca şubelerinin üreme, dolaşım, boşaltım, sindirim, iskelet, kas, hareket gibi sistematik özelliklerini öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bu şubelerdeki canlıların ekonomik önemini ve yok olma sebeplerini öğrenir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Porifera, Cnidaria, Platyhelminthes, Nemertae, Nematoda, Rotifera, Annelida ve Mollusca şubelerinin üreme, dolaşım, boşaltım, sindirim, iskelet, kas, hareket gibi sistematik özelliklerini karşılaştırır. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hayvan sistematiği ve sistematiğin kuralları, Omurgasız hayvanlar, Protozoa kültürünün hazırlanması ve incelenmesi, Regnum: Protista, Phylum: Porifera, Phylum: Cnideria, Phylum: Platyhelminthes, Phylum:Nematoda, Phylum:Annelida, Phylum: Mollusca, Phylum:Arhropoda, Phylum:Echinodermata | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hayvan sistematiği ve sistematiğin kuralları | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme |
2 | Omurgasız hayvanlar | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
3 | Protozoa kültürünün hazırlanması ve incelenmesi | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
4 | Regnum: Protista | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
5 | Phylum: Porifera | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
6 | Phylum: Cnideria | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
7 | Phylum: Platyhelminthes | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Phylum: Nematoda | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
10 | Phylum: Annelida | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
11 | Phylum: Mollusca | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
12 | Phylum: Arthropoda | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
13 | Phylum: Arthropoda | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
14 | Phylum: Echinodermata | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
15 | Genel tekrar | tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Salman, Selahattin, Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme yayıncılık, Ankara, 2009 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları. Salman, Selahattin, Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme yayıncılık, Ankara, 2009 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |