|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERDOĞAN ÇİÇEK, SEVİL SUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı balıklar olarak bilinen güncel omurgalıların sınıflandırılmaları, biyolojileri, morfolojileri ve ekolojileri hakkında öğrencilere bilgiler kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
DÖÇ-2 |
PÇ- |
||
DÖÇ-3 | Türkiye balıklarının taksonomik, biyolojik ve ekolojik özelliklerini öğrenir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünya ve Türkiye balıkçılık araştırmalarının kısa tarihi Balıklarının genel sınıflandırması Sembol, terim ve deyimlerin açıklanması Familyaların genel özelliklerinin açıklanması Familyaların genel özelliklerinin açıklanması Familyaların genel özelliklerinin açıklanması Yerküresinin yaşı ve paleontoloji (fosil bilimi), Jeolojik zaman cetveli, Jeolojik yaşın saptanması Arasınav Familyaların genel özelliklerinin açıklanması Familyaları temsil eden cins, tür ve alttürlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi Familyaları temsil eden cins, tür ve alttürlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi Ekonomik önem taşıyan balıkların tanıtımı ve coğrafik dağılımları dağılımlarının incelenmesi Familya, cins, tür ve alttürleri belirleyen dikotomik ayırım anahtarlarının oluşturulması ve kullanımının açıklanması Familya, cins, tür ve alttürleri belirleyen dikotomik ayırım anahtarlarının oluşturulması ve kullanımının açıklanması Familyaların genel özelliklerinin açıklanması Dönem Sonu Sınavı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünya ve Türkiye balıkçılık araştırmalarının kısa tarihi | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası |
2 | Balıklarının genel sınıflandırması | Kavram haritası, örneklendirme |
3 | Sembol, terim ve deyimlerin açıklanması | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
4 | Familyaların genel özelliklerinin açıklanması | Konu anlatımı, tartışma, soru cevap, örneklendirme |
5 | Familyaların genel özelliklerinin açıklanması | Konu anlatımı, tartışma, soru cevap, örneklendirme |
6 | Familyaların genel özelliklerinin açıklanması | Konu anlatımı, tartışma, soru cevap, örneklendirme |
7 | Familyaların genel özelliklerinin açıklanması | Konu anlatımı, tartışma, soru cevap, örneklendirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Familyaların genel özelliklerinin açıklanması | Konu anlatımı, tartışma, soru cevap, örneklendirme |
10 | Familyaları temsil eden cins, tür ve alttürlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası |
11 | Familyaları temsil eden cins, tür ve alttürlerin diagnostik özellikleri ile biyolojik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap |
12 | Ekonomik önem taşıyan balıkların tanıtımı ve coğrafik dağılımları dağılımlarının incelenmesi | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap |
13 | Familya, cins, tür ve alttürleri belirleyen dikotomik ayırım anahtarlarının oluşturulması ve kullanımının açıklanması | Konu anlatımı, soru cevap, kavram haritası |
14 | Familya, cins, tür ve alttürleri belirleyen dikotomik ayırım anahtarlarının oluşturulması ve kullanımının açıklanması | Konu anlatımı, soru cevap, kavram haritası |
15 | İhtiyolojide güncel taksonomik yöntemlerinin değerledirilmesi | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Balık sistematiği, Nobel yayınları, Prof. Dr. Levent BAT, 270 s. | |
2 | Türkiye Tatlısu Balıkları, Prof. Dr. Remzi Geldiay, Prof. Dr. Süleyman Balık, Ege Üniversitesi Yayınları, 644 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Balık sistematiği, Nobel yayınları, Prof. Dr. Levent BAT, 270 s. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |