|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mantar zehirlenmesi, mantar zehirlenme sendromu ve zehirli mantarların teşhisi konularında bilgilendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikoloji bilimini ve sistematik kategorileri bilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-6 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Taksonomide kullanılan karakterleri bilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Mantar sistematiğini bilir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bir Bilim Olarak Mikoloji’ ye Giriş Fungusların Mikroorganizmalar Arasında ve Sınıflandırmadaki Yeri Mantar zehirlenmesi nedir? Zehirlenme sendromları muskarin sendromu A manita sendromu Coprinus sendromu Phalloides sendromu, Orellanus sendromu, pantherin sendromu, Psilocybin sendromu Çiğ mantar sendromu, Paxillus sendromu Zehirli mantarların teşhisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fungal Aleme genel bakış | |
2 | Mantarların Sitolojik, Morfolojik, Fizyolojik ve ekolojik özellikleri | |
3 | Fungusların taksonomik yeri | |
4 | Fugusların sınıflandırılması | |
5 | Gymnomycota bölümü | |
6 | Gymnocota bölümüne ait taksonalrın tanıtımı | |
7 | Mastigomycota bölümü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mastigomycota bölümüne bağlı taksonların tanıtımı | |
10 | Amastigomycota bölümü ve bağlı taksonların tanıtımı | |
11 | Fungal Fizyoloji | |
12 | Fungal Fizyoloji | |
13 | Fungal Ekoloji | |
14 | Fungal Ekoloji | |
15 | Funguslardan faydalanma olanakları. | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Zekeriya Altuner, Tohumsuz Bitkiler Sistematigi, Gaziosmanpasa Üniversitesi Yayını, 1998 Döken, M. T. ve Demirci, E. , 1991, Mikoloji I, A. Ü. Yayın No:681, A. Ü. Ziraat Fak. Ofset Tesisi, Erzurum, 77 s. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |