|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mantar zehirlenmesi, mantar zehirlenme sendromu ve zehirli mantarların teşhisi konularında bilgilendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mantar zehirlenme sendromlarını bilir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Zehirli mantarların teşhisini öğrenir. |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Zehirlenme sendromlarına katılan türleri öğrenir |
PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çiğ mantar sendromunu bilir. |
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bir Bilim Olarak Mikoloji’ ye Giriş Fungusların Mikroorganizmalar Arasında ve Sınıflandırmadaki Yeri Mantar zehirlenmesi nedir? Zehirlenme sendromları Zehirlenme sendromlarına katılan türler Gyromitra sendromu gastrointestinal sendromlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bir Bilim Olarak Mikoloji’ ye Giriş | |
2 | Fungusların Mikroorganizmalar Arasında ve Sınıflandırmadaki Yeri | |
3 | Mantar zehirlenmesi nedir? | |
4 | Zehirlenme sendromları | |
5 | Zehirlenme sendromlarına katılan türler | |
6 | Gyromitra sendromu | |
7 | Gastrointestinal sendromlar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Muskarin sendromu | |
10 | A manita sendromu Coprinus sendromu | |
11 | Phalloides sendromu, | |
12 | Orellanus sendromu, pantherin sendromu, | |
13 | Psilocybin sendromu | |
14 | Çiğ mantar sendromu, Paxillus sendromu | |
15 | Zehirli mantarların teşhisi | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AFİFE MAT, TÜRKİYE'DE MANTAR ZEHİRLENMELERİ VE ZEHİRLİ MANTARLAR, TÜBİTAK, ANKARA,1988. | |
2 | ZEKERİYA ALTUNER, TOHUMSUZ BİTKİLER SİSTEMATİĞİ I-II, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Zekeriya Altuner, Tohumsuz Bitkiler Sistematigi, Gaziosmanpasa Üniversitesi Yayını, 1998 Döken, M. T. ve Demirci, E. , 1991, Mikoloji I, A. Ü. Yayın No:681, A. Ü. Ziraat Fak. Ofset Tesisi, Erzurum, 77 s. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |