Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BYL 546 - BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BYL 546 Adı: HELMİNTOLOJİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYSEL KEKİLLİOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrenci, helmintlerin önemini kavramış olmalı ve helmint hastalıkları ile ilgili kontrol programları geliştirebilmelidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Helmintlerin Sınıflandırılmasını öğrenir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Trematod, Cestod ve Nematodların parazitik özelliklerini tartışır. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye'deki yaygın ve tehlikeli helmintleri biyolojik, ekolojik ve sağlık açısından analiz edebilir. PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir
PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir
PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Helmintlerin sınıflandırılması Helmintolojinin önemi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Helmintlerin sınıflandırılması anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
2 Helmintolojinin önemi anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
3 Trematoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
4 Trematoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
5 Trematoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
6 Trematoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
7 Cestoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
8 Ara Sınav
9 Cestoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
10 Cestoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
11 Cestoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
12 Nematoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
13 Nematoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
14 Nematoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
15 Nematoda anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Recep Tınar (Ed), 2006, Helmintoloji, Nobel yay, Ankara.
2 Kürşat Altıntaş, 2002, Tıbbi Parazitoloji, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Helmintoloji (Tınar R.), Veteriner Helmintoloji (Toparlak M., Tüzer E.),

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 13 26
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 13 13
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 8 40
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 11 55
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180