|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSEL KEKİLLİOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersi alan öğrenci, helmintlerin önemini kavramış olmalı ve helmint hastalıkları ile ilgili kontrol programları geliştirebilmelidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Helmintlerin Sınıflandırılmasını öğrenir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Trematod, Cestod ve Nematodların parazitik özelliklerini tartışır. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'deki yaygın ve tehlikeli helmintleri biyolojik, ekolojik ve sağlık açısından analiz edebilir. |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Helmintlerin sınıflandırılması Helmintolojinin önemi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Helmintlerin sınıflandırılması | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
2 | Helmintolojinin önemi | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
3 | Trematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
4 | Trematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
5 | Trematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
6 | Trematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
7 | Cestoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cestoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
10 | Cestoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
11 | Cestoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
12 | Nematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
13 | Nematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
14 | Nematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
15 | Nematoda | anlatım, soru- cevap, tartışma, örneklendirme, mikroskobik inceleme, şekil çizme. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Recep Tınar (Ed), 2006, Helmintoloji, Nobel yay, Ankara. | |
2 | Kürşat Altıntaş, 2002, Tıbbi Parazitoloji, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Helmintoloji (Tınar R.), Veteriner Helmintoloji (Toparlak M., Tüzer E.), |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |