Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Tüketici davranışı kavramını açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Tüketici davranışını etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Tüketici satınalma karar sürecini açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
Tüketici davranışının özelliklerini söyleyebilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, tüketici davranışı genel modeli, tüketici davranışını etkileyen faktörler ve tüketici satın alma karar süreci konularını içermektedir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri. |
Anlatım, soru-cevap. |
2 |
Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi. |
Anlatım, tartışma. |
3 |
Tüketici Davranışı Genel Modeli. |
Anlatım,soru-cevap. |
4 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
5 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
6 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Psikolojik Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
7 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Demografik Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
10 |
Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Faktörler. |
Anlatım, tartışma. |
11 |
Tüketici Satın Alma Karar Süreci. |
Anlatım, soru-cevap. |
12 |
Tüketici Satın Alma Karar Süreci. |
Anlatım, soru-cevap. |
13 |
Öğrenci sunumları. |
Sunum. |
14 |
Öğrenci sunumları. |
Sunum. |
15 |
Öğrenci sunumları. |
Sunum. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
ODABAŞI, Yavuz ve Gülfidan Barış, (2003), Tüketici Davranışı, İstanbul: MediaCat Yayınları, İkinci Basım. |
2 |
DURMAZ, Yakup, (2008), Tüketici Davranışı, Ankara: Detay Yayıncılık. |
3 |
Odabaşı, Yavuz, (2001), Tüketim Kültürü İstanbul: Sistem Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı. |