|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞLETME (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN KAPLAN (mkaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, NURİ ÖZGÜR DOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, uygulamalı sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve eleştirel bir şekilde değerlendirmek; kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğrenmek ve akademik standartlara uygun olarak araştırma verilerini sunmak için öğrencilere gerekli bilgiyi sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapabilir |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literature araşartırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-5 Organizasyonlardaki insan ve insan davranışı ile algı, tutum ve kişilik gibi konuların yanı sıra son yıllarda örgütsel davranış alanında ortaya çıkan yeni kavram teknik ve uygulamalara ilişkin ileri düzeyde akademik bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Özgün bir seminer konusu saptayabilir. |
PÇ-1 İşletmeciliğin temel kavramları, işletmenin temel fonksiyonları, işletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, işletmeler ve çevreleri, işletmenin amaçları, fizibilite etütleri, işletme işlevleri, firmalar arası işbirlikleri ve girişimcilik konularında ileri düzeyde bilgiye sahiptir ve bu konularda yönetsel kararları alır ve uygular. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-19 İşletme ve İktisat alanlarındaki meslekî İngilizce teknik terimleri ve kelimeleri kapsayan metinleri analiz edebilme ve yazabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders bir sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel bir makalenin özeti ve girişi nasıl yazılır? | Konu anlatımı ve tartışma |
2 | Bilimsel bir makalenin literatürü ve metodolojisi nasıl yazılır? | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Bilimsel bir makalenin model ve hipotezleri nasıl yazılır? | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Bilimsel bir makalenin örneklem, ölçek ve veri analizi nasıl yazılır? | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | Bilimsel bir makalenin bulguları ve sonucu nasıl yazılır? | Konu anlatımı ve tartışma |
6 | Bilimsel bir makalenin kaynakları, dipnotları, ekleri ve teşekkür kısmı nasıl yazılır? | Konu anlatımı ve tartışma |
7 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Konu anlatımı ve tartışma |
11 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Konu anlatımı ve tartışma |
12 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Konu anlatımı ve tartışma |
15 | Öğrencilerin belirlenen konuda yaptıkları bilimsel çalışma/proje sunumu | Konu anlatımı ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenirlik ve Geçerlik. Ankara: Seçkin Yayıncılık | |
2 | American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
3 | Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 8. Baskı. Sakarya: Sakarya Kitapevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 4. Baskı. Sakarya: Sakarya Kitabevi Özdamar, K. (2004). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I-II. Eskişehir: Kaan Kitabevi Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenirlik ve Geçerlik. Ankara: Seçkin Yayıncılık |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |