Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-526 - İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: İŞL-526 Adı: BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİR ERDEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; iletişim ve bütünleşik pazarlama iletişimi kavramlarını, iletişimin öğelerini, bütünleşik pazarlama iletişiminin karma elemanlarını kavratabilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bütünleşik pazarlama iletişiminin tanımını, amaçlarını ve özelliklerini söyleyebilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi karma unsurlarını açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, iletişim kavramı, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı, iletişim öğeleri, bütünleşik pazarlama iletişimi karma elemanları bulunmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacının, içeriğinin, ders planlarının ve yapılacak çalışmaların açıklanması. Anlatım.
2 İletişim kavramının tanımı ve iletişim süreci. Anlatım, tartışma.
3 Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının tanımı, amaçları ve özellikleri. Anlatım, tartışma.
4 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-ürün. Anlatım, tartışma.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-ürün. Anlatım, tartışma.
6 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-fiyat. Anlatım, tartışma.
7 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-dağıtım Anlatım, tartışma.
8 Ara Sınav
9 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-reklam. Anlatım, tartışma.
10 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-satış geliştirme. Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
11 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-kişisel satış. Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
12 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-halkla ilişkiler. Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
13 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-doğrudan pazarlama Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
14 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-internet. Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
15 Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-sosyal medya. Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Odabaşı, Y. ve Mine Oyman (2013), "Pazarlama İletişimi Yönetimi",Mediacat Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10-15 1 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180