Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Bütünleşik pazarlama iletişiminin tanımını, amaçlarını ve özelliklerini söyleyebilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Bütünleştirilmiş pazarlama iletişimi karma unsurlarını açıklayabilir. |
PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğinde, iletişim kavramı, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı, iletişim öğeleri, bütünleşik pazarlama iletişimi karma elemanları bulunmaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dersin amacının, içeriğinin, ders planlarının ve yapılacak çalışmaların açıklanması. |
Anlatım. |
2 |
İletişim kavramının tanımı ve iletişim süreci. |
Anlatım, tartışma. |
3 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının tanımı, amaçları ve özellikleri. |
Anlatım, tartışma. |
4 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-ürün. |
Anlatım, tartışma. |
5 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-ürün. |
Anlatım, tartışma. |
6 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-fiyat. |
Anlatım, tartışma. |
7 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-dağıtım |
Anlatım, tartışma. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-reklam. |
Anlatım, tartışma. |
10 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-satış geliştirme. |
Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi |
11 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-kişisel satış. |
Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi |
12 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-halkla ilişkiler. |
Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi |
13 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-tutundurma-doğrudan pazarlama |
Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi |
14 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-internet. |
Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi |
15 |
Bütünleşik pazarlama iletişimi karma unsurları-sosyal medya. |
Sunum, tartışma, soru-cevap yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Odabaşı, Y. ve Mine Oyman (2013), "Pazarlama İletişimi Yönetimi",Mediacat Yayıncılık |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, bilgisayar. |