Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL-615 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL-615 Adı: PAZARLAMA ETİĞİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİR ERDEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, pazarlama kararları açısından etiksel sorunları analiz etmek ve etiksel pazarlama bakış açısını sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama karması açısından etik sorunları belirleyebilir PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Etik ile ilgili özgün bir çalışma yapabilir PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Etik standartları ve kodları açıklayabilir. PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Etiksel pazarlamayı tanımlayabilir. PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Etik, ahlak ve pazarlama etiği kavramları, sosyal sorumluluk ve pazarlama etiği, stratejik pazarlama yönetiminde etik ve etik kodlar, hedef pazar seçimi, ürün, fiyat promosyonu, tedarik zinciri yönetimi ve etik.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Etik, ahlak ve pazarlama etiği kavramı Anlatma, soru-cevap
2 Etiksel pazarlama ve sosyal sorumluluk Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Stratejik pazarlama sürecinde etik Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Pazarlama yönetimi ve etik Anlatma, soru-cevap
5 Etik kodlar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Hedef pazar seçiminde etiksel sorunlar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Pazarlama karması elemanlarında etik sorunlara dayalı çalışma yapmak Seminer sunumu
8 Ara Sınav
9 Ürün kararları ve etik Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Tutundurma kararları ve etik: reklamda etik Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Etiksel kişisel satış ve satış geliştirme Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Halkla ilişkiler ve etik Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Tedarik zinciri yönetiminde etiK Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Tüketici etiği Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Pazarlama etiği ile ilgili bir konuda özgün çalışma yapmak Seminer sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ay, C.. ve Diğerleri(editör), Pazarlamada Etik Yaklaşımlar, Detay yayıncılık, Ankara, 2010
2 Ural,T., İşletme ve Pazarlama Etiği, Detay Yay., Ankara, 2003
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, ders kitabları, yazıtahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 5 25
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 175