|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DUYGU GÜMÜŞDAĞ (duygugumusdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZAFER ERDOĞAN, DUYGU GÜMÜŞDAĞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin iş hayatında İtalyan dilini doğru ve akıcı olarak kullanmalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel düzeyde İtalyanca iletişim kurabilir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İtalyanca temel dil bilgisi yapılarını kullanabilir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İtalyanca temel kelime bilgisini ve deyimleri kullanabilir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Temel düzeyde çeviri yapabilir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Temel düzeyde İtalyanca mesleki iletişim kurabilir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | İtalyan kültürünü tanıyabilir. |
PÇ-17 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-21 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel seviyede okuma, yazma, konuşma, dinleme. Her beceri için uygun dilbilgisi ve kelime bilgisi. Çeşitli aktivite ve alıştırmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Geçen sömestrin genel tekrarı | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
2 | İyelik sıfatları | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
3 | Dönüşlü fiiller | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
4 | "Mai" ve "niente" zarflarıyla olumsuz cümle | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
5 | "Ne" edatı, alışveriş alışkanlıkları | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
6 | Günlük alışkanlıklardan bahsetmek | Soru-Cevap, Kelime çalışması |
7 | Genel tekrar, sınav öncesi hazırlık | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sınav öncesi işlenen konuları hatırlama | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
10 | Geçmiş zamanda dönüşlü fiiller | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
11 | Renk sıfatları | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
12 | Mevsimler ve hava durumu | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
13 | Kıyaslama cümleleri | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
14 | "Si" ile edilgen yapılar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
15 | Genel Tekrar, sınav öncesi hazırlık | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arrivederci 1 (Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı +CD) İtalyanca Temel Seviye | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Arrivederci 1 (Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı +CD) İtalyanca Temel Seviye |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |