Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde tanımlayabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Atatürk ilke ve inkılaplarını açıklayabiir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Lozan Barış Antlaşması önemi ve sonuçları,Türk İnkılâp hareketleri,Siyasi alanda yapılan inkılâplar
Hukuk alanında -eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar
Sosyal alanda- ekonomik ve sağlık alanında yapılan inkılâplar
Atatürk dönemi Türk dış politikasına giriş Türk dış politikasının temelleri
1923–1932 dönemi Türk dış politikası,
1932–1938 dönemi Türk dış politikası,Montrö Boğazlar sözleşmesi ve Hatay Meselesi, Türk inkılâbının dayandığı temel ilkeler ( Atatürk ilkeleri)
Türk inkılâbının dayandığı temel ilkeler ile Atatürk inkılâplarının karşılaştırılıp bütünleyici ilkelerin değerlendirilmesi,II.Dünya Savaşı-Tüm dönemin tekrarı ve değerlendirilmesi
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Lozan antlaşması |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 |
Siyasi hayatta İnkılaplar |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 |
Ekenomik Hayatya İnkılaplar |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 |
Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 |
Sosyal Hayatta İnkılaplar |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 |
Kültürel hayatta inkılaplar |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 |
Musul Meselesi |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mondrö Boğazlar Sözleşmesi |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 |
Hatayın Anavatana katılması |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 |
1923-29 arası Dış Politika |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 |
1923-1929 arsı Dış politika |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 |
II.Dünya Savaşı Dönemi Türkiye |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 |
Demokrat Parti Dönemi Türkiye |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 |
Atatürkün Hayatı |
Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967. |
2 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990. |
3 |
Türk İnkılabı Osmanlıdan Günümüze Ali Çakırbaş, Ahmet Korkmaz, Fatih Abanoz, Enes Öz, 2018 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, projeksiyon |