Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / AIT102 - TARİH

Kodu: AIT102 Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ ÇAKIRBAŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyetinin Atatürk İlke ve İnkılâpları üzerinde nasıl şekillendiğini ve Atatürk’ün Türk milleti için seçmiş olduğu “Çağdaş Medeniyetleri Yakalama” hedefinin önemini kavratmak ve benimsetmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde tanımlayabilir. PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Atatürk ilke ve inkılaplarını açıklayabiir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Lozan Barış Antlaşması önemi ve sonuçları,Türk İnkılâp hareketleri,Siyasi alanda yapılan inkılâplar Hukuk alanında -eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar Sosyal alanda- ekonomik ve sağlık alanında yapılan inkılâplar Atatürk dönemi Türk dış politikasına giriş Türk dış politikasının temelleri 1923–1932 dönemi Türk dış politikası, 1932–1938 dönemi Türk dış politikası,Montrö Boğazlar sözleşmesi ve Hatay Meselesi, Türk inkılâbının dayandığı temel ilkeler ( Atatürk ilkeleri) Türk inkılâbının dayandığı temel ilkeler ile Atatürk inkılâplarının karşılaştırılıp bütünleyici ilkelerin değerlendirilmesi,II.Dünya Savaşı-Tüm dönemin tekrarı ve değerlendirilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Lozan antlaşması Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Siyasi hayatta İnkılaplar Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Ekenomik Hayatya İnkılaplar Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Sosyal Hayatta İnkılaplar Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Kültürel hayatta inkılaplar Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 Musul Meselesi Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 Mondrö Boğazlar Sözleşmesi Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Hatayın Anavatana katılması Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 1923-29 arası Dış Politika Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 1923-1929 arsı Dış politika Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 II.Dünya Savaşı Dönemi Türkiye Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Demokrat Parti Dönemi Türkiye Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Atatürkün Hayatı Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967.
2 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990.
3 Türk İnkılabı Osmanlıdan Günümüze Ali Çakırbaş, Ahmet Korkmaz, Fatih Abanoz, Enes Öz, 2018
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60