|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BEKİR BORA DEDEOĞLU (b.bora.dedeoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BEKİR BORA DEDEOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders bir destinasyonun yönetimi için gerekli temel bilgilerin öğretimine yöneliktir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Destinasyon yönetiminin turizmdeki önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Destinasyon yönetiminin ilkelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kurumların destinasyon yönetimindeki rollerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Turizmin gelişmesinin evrelerini ifade edebilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Turizm ve destinasyon yönetimi (İlkeler, Kurallar, Eğilimler ve Politikalar); Turizmin Gelişmesinin Evreleri; Ekonomik Etkiler(Turizm ve Döviz Gelirleri, Turizmde Uygulanan Vergiler, Fiyat-Turizm İlişkisi, Turist Tipleri); Çevresel Etkiler (Eko-sistem, Eko-turizm, Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Çevreye Etki Eden Faktörler); Sosyal Etkiler (Kültür ve Turizm, Sosyo-Kültürel Etkiler); Kamu Kurumları ve Bölgesel Kuruluşlar; Turizmin Gelişmesinde Kamu Sektörünün Rolü; Turist Davranışları ve Destinasyon Seçimi; Turizm Pazarlaması; İmaj Geliştirme; Destinasyon Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar; Doğal ve kültür varlıklarının Korunması; Örnek Çalışmalar; Türkiye'de Destinasyon Yönetimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Destinasyonun tanımı ve türleri | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Destinasyon bileşenleri | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Destinasyon yönetimi | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Destinasyon Yönetim Organizasyonları | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Destinasyon Yönetim Organizasyonlarının Yapıları | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Destinasyon Yönetim ve Kıyaslama | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Destinasyon Yaşam Eğrisi | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Destinasyon Kıyaslaması Türkiye-İspanya Örneği | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Destinasyon Kıyaslaması 1. Grup | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Destinasyon Kıyaslaması 2. Grup | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Destinasyon Kıyaslaması 3. Grup | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Destinasyon Kıyaslaması 4. Grup | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Destinasyon Kıyaslaması 5. Grup | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Destinasyon Kıyaslaması 6. Grup | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Öğretim elemanı ders notları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar Projeksiyon Cihazı Makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||