Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR423 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR423 Adı: BİREYLERARASI İLETİŞİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin dinleme, konuşma, sözlü ve sözsüz iletişim gibi bireylerarası iletişim konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bireylerarası iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bireylerarası iletişim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bireylerarası iletişim araçlarını açıklayabilir. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bireylerarası iletişimin nasıl daha etkin kurulabileceğini açıklayabilir. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İletişim sürecini açıklayabilir. PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İletişim kavramının tanımı ve önemi, İletişim süreci, İletişim biçimleri (Sözlü, sözsüz iletişim, beden dili, yazılı iletişim), İletişim hataları, Etkin konuşma ve dinleme, İyi bir iletişimde dikkat edilmesi gereken konular, iyi bir iletişimin faydaları, Empati
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İletişim kavramının tanımı ve önemi Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
2 İletişim Süreci Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
3 İletişim Biçimleri Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
4 Sözlü İletişim Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
5 Sözsüz İletişim ve Beden Dili Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
6 Yazılı İletişim Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
7 İletişim Hataları Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
8 Ara Sınav
9 Etkin Konuşma Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
10 Etkin Konuşma Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
11 Etkin Dinleme Anlatma Yöntemi
12 Etkin Dinleme Anlatma Yöntemi
13 İyi bir iletişimde dikkat edilmesi gereken konular Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
14 İyi bir iletişimin faydaları Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
15 Empati Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gürüz, D. 2008 Eğinli, A.T., İletişim Becerileri. Nobel Yayın Dağıtım: İzmir
2 Mısırlı, İ. 2003. Genel İletişim. Detay Yayıncılık: Ankara
3 Baltaş, Z., Baltaş, A. 2009. Bedenin Dili. Remzi Kitabevi: İstanbul
4 Aslan, Z. (2012). Yöneticiler İçin İletişim Becerileri, (Ders Notu), Nevşehir Üniversitesi Turizm Fakültesi, Nevşehir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yazılı kaynaklar, projeksiyon, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 9 27
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 3 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120