|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin dinleme, konuşma, sözlü ve sözsüz iletişim gibi bireylerarası iletişim konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bireylerarası iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireylerarası iletişim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bireylerarası iletişim araçlarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bireylerarası iletişimin nasıl daha etkin kurulabileceğini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İletişim sürecini açıklayabilir. |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim kavramının tanımı ve önemi, İletişim süreci, İletişim biçimleri (Sözlü, sözsüz iletişim, beden dili, yazılı iletişim), İletişim hataları, Etkin konuşma ve dinleme, İyi bir iletişimde dikkat edilmesi gereken konular, iyi bir iletişimin faydaları, Empati | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim kavramının tanımı ve önemi | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
2 | İletişim Süreci | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
3 | İletişim Biçimleri | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
4 | Sözlü İletişim | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
5 | Sözsüz İletişim ve Beden Dili | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
6 | Yazılı İletişim | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
7 | İletişim Hataları | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkin Konuşma | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
10 | Etkin Konuşma | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
11 | Etkin Dinleme | Anlatma Yöntemi |
12 | Etkin Dinleme | Anlatma Yöntemi |
13 | İyi bir iletişimde dikkat edilmesi gereken konular | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
14 | İyi bir iletişimin faydaları | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
15 | Empati | Anlatma Yöntemi, Soru- Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gürüz, D. 2008 Eğinli, A.T., İletişim Becerileri. Nobel Yayın Dağıtım: İzmir | |
2 | Mısırlı, İ. 2003. Genel İletişim. Detay Yayıncılık: Ankara | |
3 | Baltaş, Z., Baltaş, A. 2009. Bedenin Dili. Remzi Kitabevi: İstanbul | |
4 | Aslan, Z. (2012). Yöneticiler İçin İletişim Becerileri, (Ders Notu), Nevşehir Üniversitesi Turizm Fakültesi, Nevşehir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı kaynaklar, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 9 | 27 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |