|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BEKİR BORA DEDEOĞLU (b.bora.dedeoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BEKİR BORA DEDEOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Özel ilgi turizmi ile ilgili temel kavramları ve özelliklerini kavratma. Özel ilgi gruplarını tanıtma. Özel ilgi turizm türlerini tanıtma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel ilgi turizmi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Özel ilgi gruplarını tanıyabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Özel ilgi turizm türlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Turizm sistemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizm sistemi ve özel ilgi turizminin sistemdeki yeri, özel ilgi turizm türleri, dünya ve Türkiye uygulamaları, genel ilgi ve özel ilgi ayrımı, bütünsel bir yaklaşımla özel ilgi turizminin değerlendirilmesi, özel ilgi turizmi açısından turizm eğilimlerinin değerlendirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizm ve Turizm İle İlgili Temel Kavramlar: Turizm, Turist, Değişik Ölçütlere göre Turizmin Sınıflandırılması, Özel ilgi turizmi kavramı ve özel ilgi turizmi türleri, Genel ilgi, karma ilgi ve özel ilgi kavramları ve bu kavramların özel ilgi turizmi ile olan ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
2 | Yapısal, İşlevsel, Disipliner ve Bütünsel Yaklaşımlar ile Turizm, Turizm Sistemi ve Unsurları | Anlatma Yöntemi |
3 | Turizm Talebi, Turizm Talebinin Özellikleri, Tüketici davranışı, Pazar ve Pazar Bölümlendirme, İnsanları turizme katılmaya yönelten demografik, sosyolojik ve psikolojik unsurlar, Turist tipolojisi | Anlatma Yöntemi |
4 | Türk turizm aktif dış turizm talebinin genel bir değerlendirmesi. Turist sayısı, harcaması, geliş nedenleri. | Anlatma Yöntemi |
5 | Turizm Arzı; Turizm Arzının Özellikleri; Turistik Alt Yapı (Fiziksel ve Kurumsal) ve Turistik Üst Yapı ( Konaklama, Yiyecek İçecek, Alış-veriş, Seyahat Operatörleri ve Acentaları vb) , Turistik Çekicilikler ( Doğal, Kültürel); | Anlatma Yöntemi |
6 | Turistik deneyim kavramı, özellikleri ve evreleri, Turistik ürün ve turistik ürün çeşitlendirmesi. Türk turizm arzının genel bir değerlendirmesi. | Anlatma Yöntemi |
7 | Turizmin turist kabul eden toplum üzerine olumlu ve olumsuz etkileri, bu etkilerin belirleyicileri, bu etkiler bakımından Türk turizminin genel bir değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası turizm hareketlerinde geleceğe yönelik eğilimler ve bu eğilimlerin özel ilgi turizmi açısından önemi ve Türk turizmi açısından genel bir değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi |
10 | Özel ilgi turizmi kapsamındaki türlerin Dünyadaki ve Türkiye’deki örnekleriyle değerlendirilmesi: Gastronomi Turizmi, Şarap Turizmi, | Anlatma Yöntemi |
11 | Kültür turizmi, Spor turizmi | Anlatma Yöntemi |
12 | Macera turizmi, Kırsal turizm, Sağlık/ estetik turizmi, | Anlatma Yöntemi |
13 | Kumar turizmi, İnanç turizmi | Anlatma Yöntemi |
14 | Uzay turizmi, Eğitim turizmi, Kuş gözlemciliği turizmi, | Anlatma Yöntemi |
15 | Su altı dalış turizmi, Golf turizmi, Festival ve özel olaylar turizmi vb. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akoğlan Kozak ve Bahçe (2012). Özel İlgi Turizmi, Ankara:Detay Yayıncılık | |
2 | Yaylı ve Sürücü (2016). Özel İlgi Turizmi, Ankara: Detay Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitaplar, makaleler, internet, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |