|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı; öğrencilerin turizmde tanıtma ve satış geliştirme araçları konusundaki bilgi ve kazanımlarının arttırılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:Turizmde tanıtma ve satış geliştirme yöntemlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur, PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Turizmde tanıtım ve satış geliştirme yöntemleri hakkında bilgi verebilir |
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-9 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkiye'nin turizm amaçlı tanıtım faaliyetleri hakkında yorum yapabilir |
PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-9 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Turistik tanıtma ve satış geliştirmede bilişim tekonolojisinin önemini açıklayabilir |
PÇ-7 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır. PÇ-9 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tanıtma, tutundurma, satış geliştirme ve ilgili diğer kavramlar, turizm sektöründe tanıtım faaliyetleri, turizm sektöründe satış geliştirme çabaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanıtma kavramı ve ilişkili diğer kavramlar | Konu anlatımı |
| 2 | Tanıtım planı ve içeriği | Konu anlatımı |
| 3 | Turizm sektöründe tanıtma | Konu anlatımı |
| 4 | Turizmde tanıtma araçları | Konu anlatımı |
| 5 | Turizmde tanıtma araçları | Konu anlatımı |
| 6 | Turistik tanıtımda uyulması gereken kurallar | Konu anlatımı |
| 7 | Türkiye'nin turistik tanıtım faaliyetlerinden örnekler | Konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Turizmde pazarlama karması elemanları | Konu anlatımı |
| 10 | Turizmde pazarlama karması elemanları | Konu anlatımı |
| 11 | Satış geliştirmenin pazarlama karması içindeki yeri | Konu anlatımı |
| 12 | Reklamın satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri | Konu anlatımı |
| 13 | Kişisel satışın satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri | Konu anlatımı |
| 14 | Halkla ilişkilerin satış geliştirmedeki rolü ve özellikleri | Konu anlatımı |
| 15 | Genel değerlendirme | Konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Rızaoğlu, Bahattin (2003), Turizmde Tanıtma, Aydın:Kartal Ofset Matbaacılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| internet, kitaplar, makaleler, ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||