Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR424 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR424 Adı: TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, turizm endüstrisinde tüketici davranışının ilgili kavramlar ve teoriler ile incelenerek anlaşılması ve pazarlama stratejisinin geliştirilmesinde kullanılabilmesi amacıyla tasarlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizmde tüketici davranışını etkileyen faktörleri açıklayabilir. PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turizmde tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri tartışabilir. PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Satın alma karar süreci ile ilgili temel teorileri açıklayabilir. PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Turizmde tüketici tiplerini tanımlayabilir. PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders kapsamında, sosyal psikoloji, bilişsel psikoloji, sosyoloji ve kültürel antropoloji ağırlıklı olmak üzere, sosyal bilimler alanındaki kavram ve teoriler, turizme ve turiste yönelik belirli konuları ele almaktadır. Bu konular, tutum gelişimi ve değişimi, bilgi işleme, grup etkisi, seçim davranışı ve kültürler arası tüketici davranışı olarak sıralanabilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici davranışına giriş Anlatma Yöntemi
2 Öğrenme ve bellek Anlatma Yöntemi
3 Tutum ve kişilik Anlatma Yöntemi
4 Değerler ve yaşam biçimi Anlatma Yöntemi
5 Grup dinamiği, aile ve toplumsal çevre Anlatma Yöntemi
6 Güdülenme Anlatma Yöntemi
7 Turizmde tüketici tipleri Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Turizm pazarları ve tüketici özellikleri Anlatma Yöntemi
10 Satın alma karar süreci Anlatma Yöntemi
11 Kültür ve tüketici davranışı Anlatma Yöntemi
12 Tüketici davranışı ve Pazarlama Karması Anlatma Yöntemi
13 Tüketici davranışı ve Pazarlama Stratejisi Anlatma Yöntemi
14 Tüketici davranışı ve Pazar Bölümleme Anlatma Yöntemi
15 Satın alma sonrası davranışlar Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Horner, S., & Swarbrooke, J. (2016). Consumer behaviour in tourism. Routledge.
2 Koç, E. (2016). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım: pazarlama ve tüketici davranışı kavramlarının İngilizceleriyle. Seçkin Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Koç, E. (2016). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri: global ve yerel yaklaşım: pazarlama ve tüketici davranışı kavramlarının İngilizceleriyle. Seçkin Yayıncılık. Horner, S., & Swarbrooke, J. (2016). Consumer behaviour in tourism. Routledge.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 3 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120