|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BURCU GÜLSEVİL BELBER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin dinleme, konuşma, sözlü ve sözsüz iletişim gibi bireylerarası iletişim konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bireylerarası iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireylerarası iletişim ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bireylerarası iletişim araçlarını tanımlayabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bireylerarası iletişimin nasıl daha etkin kurulabileceğini anlayabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bireylerarası iletişimin turizmdeki önemini açıklayabilir |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim kavramının tanımı ve önemi, iletişim süreci, iletişim biçimleri, turizm sektörü çalışanlarının, etkili bir iletişim için sahip olmaları gereken özellikler, turizm sektörü çalışanlarının, turistlerle sağlıklı iletişim kurabilmeleri için dikkat etmeleri gereken hususlar, turizm sektörü çalışanlarının, turistlerle sağlıklı iletişim kurabilmeleri için dikkat etmeleri gereken hususlar, kamu kurumlarının, turistlerle sağlıklı ilişki kurabilmeleri için dikkat etmeleri gereken hususlar, farklı tipteki turistlerin beklentileri ve bunların karşılanması için dikkat edilmesi gereken hususlar, kültürlerarası iletişim farklılıkları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim kavramının tanımı ve önemi | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
2 | İletişim Süreci | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
3 | İletişim Biçimleri (Sözlü İletişim-Yazılı İletişim-Sözsüz İletişim). | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
4 | Turizm Sektörü Çalışanlarının, Etkili Bir İletişim için Sahip Olmaları Gereken Özellikler. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
5 | Turizm Sektörü Çalışanlarının, Turistlerle Sağlıklı İletişim Kurabilmeleri için Dikkat Etmeleri Gereken Hususlar. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
6 | Turizm Sektörü Çalışanlarının, Satış Yaparken Dikkat Etmeleri Gereken Hususlar. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
7 | Çalışanların Turistlerle Sağlıklı İletişim Kurmasını Engelleyen Hususlar. Tekrar | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamu kurumlarının, turistlerle sağlıklı ilişki kurabilmeleri için dikkat etmeleri gereken hususlar. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
10 | Kamu kurumlarının, turistlerle sağlıklı ilişki kurabilmeleri için dikkat etmeleri gereken hususlar. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
11 | Farklı Tipteki Turistlerin Beklentileri ve Bunların Karşılanması için Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
12 | Farklı Tipteki Turistlerin Beklentileri ve Bunların Karşılanması için Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar. | Anlatım Yöntemi Soru Cevap |
13 | Kültürlerarası İletişim Farklılıkları. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
14 | Kültürlerarası İletişim Farklılıkları. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
15 | Tekrar. | Anlatım Yöntemi Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gürüz, D. 2008 Eğinli, A.T., İletişim Becerileri. Nobel Yayın Dağıtım: İzmir | |
2 | Mısırlı, İ. 2003. Genel İletişim. Detay Yayıncılık: Ankara | |
3 | Baltaş, Z., Baltaş, A. 2009. Bedenin Dili. Remzi Kitabevi: İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları ve projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |