Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / Tİ409B - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: Tİ409B Adı: HALKLA İLİŞKİLER Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GAMZE ÇOBAN (gamzecoban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencileri halkla ilişkilerin temel kavramları , halkla ilişkiler uzmanlarının sahip olması gereken özellikler ve halkla ilişkiler uzmanlarının yapması gereken işler hakkında bilgilendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Halkla ilişkilerin kavramını ve ilgili kavramları açıklayabilir PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.
PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bir işletmenin olası kriz ve sorunları nasıl yönetmesi gerektiğini bilir. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.
PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kurum imajının nasıl oluşturulması ve geliştirimesi gerektiğini bilir. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.
PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Halkla ilişkilerin tanımı, halkla ilişkilerin amaçları, halkla ilişkiler süreci, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi, gerilla halkla ilişkiler, kişisel satış, reklam, kurumsal reklamcılık, satış geliştirme/satış promosyonları, halkla ilişkiler ve pazarlama, proaktif ve reaktif halkla ilişkiler, halkla ilişkiler modelleri, halkla ilişkiler ve iletişim (basınla ilişkiler, vs.), etkinlik yönetimi, sponsorluk, kriz yönetimi, sorun yönetimi, kurum imajı, itibarı ve kimliği, lobicilik, propaganda
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halkla ilişkilerin tanımları, proaktif ve reaktif halkla ilişkiler, gerilla halkla ilişkiler Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
2 Halkla ilişkiler ve benzer alanlar Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
3 Halkla ilişkilerin uygulama alanları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
4 Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
5 Halkla ilişkiler ve iletişim Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
6 Halkla ilişkilerde stratejik yönetim Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
7 Halkla ilişkilerde kullanılan araç ve yöntemler Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Halkla ilişkiler modelleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kurum içi halkla ilişiler Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
11 Pazarlama amaçlı halkla ilişkiler Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
12 Halkla İlişkilerde Stratejik Yönetim: Kriz yönetimi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
13 Halkla İlişkilerde Stratejik Yönetim: Sorun yönetimi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
14 Halkla İlişkilerde Stratejik Yönetim: itibar yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, sponsorluk ve lobicilik Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma
15 Örnek olay çözümleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Balta Peltekoğlu, Filiz (2016) Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 11 22
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90