|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Roma Devletinin siyasi,sosyo kültürel yapısını tanıtmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eski Mezopotamya tarihine ait olayları ve kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eski Mezopotamya tarihinin olaylarını eleştirel bir yaklaşımla açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eski Mezopotamya toplumlarının gelişimini günümüzden örnek vererek açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğu Roma devletinin Geç Roma-Erken Bizans evresi içindeki sosyo-politik değişimi ve gelişimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mezopotamya Coğrafyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
2 | Hassuna-Samarra Kültürü, Ninive Kültürü, Halaf Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
3 | Ubeyd Kültürü, Uruk Kültürü, Cemdet Nasr Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
4 | Sümerlerin Mezopotamya’ya Gelişleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
5 | Çivi Yazısının Keşfi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
6 | Er hanedanlar I-II Dönemleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
7 | Er hanedanlar III Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akad Devleti Tarihi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
10 | Akad Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
11 | Gut İstilası ve II. Lagaş Sülalesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
12 | Yeni Sümer Devri (III. Ur Sülalesi) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
13 | Yeni Sümer Devri (III. Ur Sülalesi) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
14 | Ur-Nammu Kanunları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
15 | Amurru Göçleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M.Roaf, Mezopotamya ve Eski Yakın Doğu, İstanbul 1995 | |
2 | F.Kınal, Eski Mezopotamya Tarihi, Ankara 1983 | |
3 | H.Crawfort, Sümer ve Sümerler, Ankara 2010 | |
4 | S.N. Kramer, Tarih Sumerde Başlar, Ankara 1990 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |