Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR315 - TARİH

Kodu: TAR315 Adı: ALTINORDU DEVLETLERİ TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TELLİ KORKMAZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk ve Dünya Tarihinde önemli bir yeri olan Altın Orda Devletini ve halefleri olan devlet ve hanlıkları ana hatlarıyla öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Altın Ordu Devleti'ni genel olarak açıklayabilir PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yeni ve Yakınçağ'da Kurulan Türk devletlerini yorumlayabilir PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Altın Ordu Devleti ile günümüzde aynı coğrafyada kurulmuş devletleri değerlendirebilir PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Moğol İstilası, Altın Orda Devleti, Timur Devleti, Babürlü Devleti, Safeviler ve Türkistan'da Kurulan diğer Hanlıklar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 XIII. Yüzyılın başında Moğollar ve Moğol İstilası. konu anlatımı
2 Altın Ordu'nun Kuruluşu. konu anlatımı
3 Altın Ordu'nun siyasi tarihi ve siyasi teşkilatı. konu anlatımı
4 Altın Ordu'da şehir hayatı, sosyal ve ekonomik yapı. konu anlatımı
5 Altın Ordu'da feodal karışıklıklar. konu anlatımı
6 Ak Ordu ve Toktamış'ın Altın Ordu'yu güçlendirme teşebbüsü. konu anlatımı
7 Altın Ordu Devletin'de din ve kültürel hayat. konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 XIV. Yüayılın 80-90. Yılları Timur'un Toktamışla savaşı. konu anlatımı
10 Timurlu Devleti. Seferleri, sosyal hayat, ortaya çıkan dini akımlar. Altın Orda devletinin çöküşü. konu anlatımı
11 Babürlü Devleti, Safeviler Devleti. konu anlatımı
12 Türkistan Hanlıkları. Özbek, Buhara, Hive, Hokand. konu anlatımı
13 Afşarlar, Kaçarlar konu anlatımı
14 Kazan, Kasım, Astırhan, Kırım ve Sibir Hanlıkları. konu anlatımı
15 Değerlendirme. konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 A. Yu. YAkubovskiy, Altın Ordu ve Çöküşü, TTK, 2000
2 Ekrem Memiş, Nuri Köstüklü, Yeni ve Yakınçağda Türk Dünyası, Çizgi Yayını, 2008
3 W. Barthold, Çeviren, İsmail Aka, Uluğ Beg ve Zamanı, Kültür Bakanlığı Yayını.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
A. Yu. Yakubovskiy, Altın Ordu ve Çöküşü, TTK, 2000. Ekrem Memiş, Nuri Köstüklü, Yeni ve Yakınçağda Türk Dünyası, Çizgi Yayını, 2008. W. Barthold, Çeviren, İsmail Aka, Uluğ Beg ve Zamanı, Kültür Bakanlığı Yayını.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 10 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120