|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Osmanlı Develeti'nin Parçalanma Sürecini Değerlendirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı devletinin siyasi tarihini anlatabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fransız ihtilalinin Osmanlı devletine etkisini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fransız ihtilalinden Cumhuriyetin kuruluşuna kadar Osmanlı tarihini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlı Devleti'nin Fransız ihtilalinden Cumhuriyetin kuruluşuna kadarki dönem aralığındaki hadiselerin konu başlıkları şeklinde izahı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fransız İhtilali ve Sultan III. Selim | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
2 | III. Selim'in Tahta Çıkışı ve Saltanat Anlayışı | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
3 | Osmanlı Devleti'nin Yüzyılın Başında genel durumu ve harpler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
4 | Rusya ve Avusturya ile harbin devamı. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
5 | Savaşın Sonuçları ve Barış | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
6 | Napolyon ve Selim III. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
7 | Osmanlı siyasi tarihi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı siyasi tarihi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
10 | Osmanlı siyasi tarihi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
11 | Osmanlı siyasi tarihi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
12 | Osmanlı siyasi tarihi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
13 | Osmanlı siyasi tarihi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
14 | Osmanlı siyasi tarihi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
15 | Osmanlı siyasi tarihi | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İsmail Hakkı UZUNÇARŞILI, OSMANLI TARİHİ IV. Cilt, 1. Kısım (Karlofça Antlaşmasından XVIII. Yüzyılın Sonlarına Kadar) , IV. Cilt, 1. Kısım, 16d1d Sayı, TTK, 2011,Ankara | |
2 | OSMANLI TARİHİ IV. Cilt, 2. Kısım (XVIII. Yüzyıl) , XIII. Dizi, 16d2e Sayı, 2011 , İsmail Hakkı UZUNÇARŞILI | |
3 | Enver Ziya KARAL, Osmanlı Tarihi c.V-IX, TTK,Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Osmanlı tarih yazarlarının kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 162 |