|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT KILIÇ (muratkilic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fransız ihtilali ve sonuçlarının dünya üzerindeki etkileri, I. Dünya Savaşı süreci ve II. Dünya Savaşı’na kadar ki süreç hakkında ayrıntılı bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Avrupa’da bu sırada ortaya çıkan fikir akımlarının genel özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 20. yüzyılda sömürgecilik ile ilgili gelişmeleri anlatabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Savaş sonrası gelişmeler ve II. Dünya Savaşı’na kadarki dönemi karşılaştırabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fransız ihtilali ile II. Dünya Savaşı arasında Dünya üzerinde meydana gelen gelişmeler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 19. yüzyılın mirası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Birinci Dünya Savaşının Nedenleri ve Savaş içerisindeki gelişmeler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Birinci Dünya Savaşının Sonuçları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Versay Düzeni, Almanya ve İtalya'daki Gelişmeler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Rusya'da Devrim ve İç Savaş | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Lokarno Dönemi ve Milletler Cemiyeti | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Almanya'da NAZİ iktidarı ve Barışın yıkılma dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İKİnci Dünya Savaşı öncesi Avrupa ve Dünya | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | İkinci Dünya Savaşı: Nedenleri, Birinci Savaş ile benzerlikleri ve farkları, savaş içi gelişmeler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Savaş sırasında ve sonrasındaki diplomatik gelişmeler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Soğuk Savaş | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Doğu ve Batı bloklarının oluşması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Kore Savaşı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | II.Dünya Savaşı Sonrası Orta Doğu'daki gelişmeler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fahir Armaoğlu: 20.Yüzyıl Siyasi tarihi | |
2 | Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih | |
3 | Oral Sander, Sİyasi Tarih, Cilt I ve II | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 179 |