|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TEKİN TUNCER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkistan ve Türk Tarihi ile ilgili müzelik malzeme ve yazılı kaynakları öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkistan Tarihinin kaynakları hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Tarihi hakkında bilgi verebilir |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkistan coğrafyasında kurulan devletler hakkında bilgi verebilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İslamiyet öncesi ve sonrası Türkistan tarihinin kaynakları, müzelik malzemeler ve yazılı belgeler. Çin ve Rus kaynakları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarihte Türk Adının İlk Ortaya Çıkışı ve Anlamı | konu anlatımı |
2 | Türklerin İlk Anayurdu | konu anlatımı |
3 | 1. Anayurdun Çevre ve İklim Şartları 2. Türk Tarihinin Başlangıcı Meselesi ve Türk Kültürünün Oluşumu | konu anlatımı |
4 | Türk Göçleri | konu anlatımı |
5 | Çin Yıllıkları 1 (Hanedan Tarihleri, Shih-chi Yıllığı) | konu anlatımı |
6 | Çin Yıllıkları 2 (Han-shu Yıllığı, Chiu T’ang-shu Yıllığı, Hsin T’ang-shu Yıllığı, Türkler Hakkında Bilgi Veren Diğer Çin Kaynakları) | konu anlatımı |
7 | Rus Yıllıkları (Nestor Yıllığı, İpatyev Yıllığı, Lavrentev Yıllığı, Türkler Hakkında Bilgi Veren Diğer Rus Yıllıkları) | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Tarihinin İslam Kaynakları | konu anlatımı |
10 | Türk Tarihinin Bizans Kaynakları | konu anlatımı |
11 | 1. Seyahatnameler 2. Türk Tarihinin Türkçe Yazılmış Ana Kaynakları ve Arkeolojik Buluntular | konu anlatımı |
12 | Türk Tarihinin Sözlü Kaynakları: Destanlar | konu anlatımı |
13 | Dede Korkut Hikâyeleri | konu anlatımı |
14 | 1. Divan-ü Lügat-İt Türk 2. Codex Cumanicus | konu anlatımı |
15 | Genel Değerlendirme | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erol Cihangir, Yeni Çağ Türkistan Tarihi Kaynakları ve Dr. Baymirza Hayit, 2000. | |
2 | Baymirza Hayit, TÜRKİSTAN Rusya ile Çin Arasında, 1975. | |
3 | Çağatay Koçar, TÜRKİSTAN İLE İLGİLİ MAKALELER, 1991 | |
4 | Varis Çakan, Orta Asya Türk Tarihinin Kaynakları, 2009 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Erol Cihangir, Yeni Çağ Türkistan Tarihi Kaynakları ve Dr. Baymirza Hayit, 2000. Baymirza Hayit, TÜRKİSTAN Rusya ile Çin Arasında, 1975. Çağatay Koçar, TÜRKİSTAN İLE İLGİLİ MAKALELER, 1991. Varis Çakan, Orta Asya Türk Tarihinin Kaynakları, 2009. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |