|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLAY AĞIRNASLI (nilayagirnasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Oğuz Türk boylarının kültür ve medeniyetlerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oğuzların kültürü hakkında bilgi verebilir |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Oğuz Medeniyetini açıklayabilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Oğuz Kültürünü anlatabilir. |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oğuz Türk tarihi, Oğuzların kurduğu devletler, meydana getirdikleri medeniyetler, Oğuz-Yabgu devleti ve kültürü. Selçuklular, İslamiyet sonrası Oğuzlarda kültür ve medeniyet. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oğuz kelimesinin anlamı ve Türk Milli Kültüründe yeri. | konu anlatımı |
2 | Türk mitolojisinde Oğuzlar. | konu anlatımı |
3 | İslam coğrafyacılarına göre Oğuzlar ve ülkeleri. | konu anlatımı |
4 | Oğuzlar’ın Genel Tabiatları ve Kökeni | konu anlatımı |
5 | Oğuz-Yabgu Devleti. | konu anlatımı |
6 | Oğuz-Yabgu Devleti’nin yıkılmasından sonra Oğuzlar. | konu anlatımı |
7 | Değerlendirme. | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oğuzlar’ın Şehirleri, X. Yüzyılda Oğuz Şehirleri. | konu anlatımı |
10 | İslam Coğrafyacılarına göre Oğuzlar'ın tarihi ve kültürü.Oğuzlar’ın Türkmen Adını Almaları. | konu anlatımı |
11 | Sosyal ve toplumsal yapı. | konu anlatımı |
12 | Din ve inanışlar. | konu anlatımı |
13 | Gelişim çağlarına göre Oğuz kültürü. | konu anlatımı |
14 | Oğuzlara ait sözlü ve yazılı edebiyat. | konu anlatımı |
15 | Değerlendirme. | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Faruk Sümer, Oğuzlar (Türkmenler)/ Tarihleri- Boy Teşkilatı Destanları, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 1999. | |
2 | Sergey Grigoreviç Agacanov, Oğuzlar, 2004. | |
3 | Ramazan Şeşen, İslam Coğrafyacılarına Göre Türlker ve Türk Ülkeleri, TTK. 2001 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Faruk Sümer, Oğuzlar (Türkmenler)/ Tarihleri- Boy Teşkilatı Destanları, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 1999. Sergey Grigoreviç Agacanov, Oğuzlar, 2004. Şerafettin Turan, Türk Kültür Tarihi, Bilgi Yayınevi 2010 İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Boğaziçi Yayını 1995, Bahaeddin Ögel, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, TTK 2003 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 9 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |