|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarih Öncesi ve Eskiçağ Mısır toplumlarının gelişim aşamalarını, Sosyo kültürel ve ekonomik hayatlarını tanıtmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eskiçağ Mısır tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eski Mısır tarihinin problemlerini eleştirebilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eskiçağ Mısır toplumlarının gelişim özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eskiçağ Mısır coğrafyasında yaşanan siyasi, sosyal ve kültürel gelişmeleri içerir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mısır Coğrafyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
2 | Tarih Öncesi Dönemde Mısır | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
3 | Tarih Öncesi Dönemde Mısır | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
4 | Eski Krallık Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
5 | Eski Krallık Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
6 | Orta Krallık Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
7 | Orta Krallık Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni Krallık Dönemi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
10 | Mısır Anadolu İlişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
11 | Mısır Asur İlişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
12 | Mısır Pers İlişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
13 | Mısır Kültür ve Uygarlığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
14 | Mısır Kültür ve Uygarlığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
15 | Mısır Kültür ve Uygarlığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jean Vercoutter(2010), Eski Mısır, Çev: Emine Çaykara, İletişim Yayınları, İstanbul. | |
2 | Sophie Desplanques (2006), Antik Mısır, Dost Kitabevi, Ankara . | |
3 | Egon Friedell (2007),Mısır ve Antik Yakındoğu'nun Kültür Tarihi,Dost Kitabevi, Ankara . | |
4 | Charles Freeman (2010), Mısır, Yunan ve Roma Antik Akdeniz Uygarlıkları, Çev: Suat Kemal Angı, Dost Kitabevi,Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |