Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR228 - TARİH

Kodu: TAR228 Adı: KAFKASYA TÜRK TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TEKİN TUNCER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kafkasya Türklerinin tarihini öğretmek. Kafkasya coğrafyasında yaşayan Türklerin tarihini kavratmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kafkasya coğrafyasını açıklayabilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kafkasya Türk Tarihini değerlendirebilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kafkasya tarihini açıklayabilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kafkasya coğrafyası, Kafkasya halkları, Kafkasya coğrafyasının tarih öncesi, Kuzey Kafkasya'daki Türkler, Nogay, Karaçay-Malkar, Kumuk Türkleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kafkasya'nın Genel Coğrafyası. Konu anlatımı
2 Kafkasya'nın Genel Tarihi. Konu anlatımı
3 Kafkasya Coğrafyasının Tarih Öncesi. Konu anlatımı
4 Kafkasya Halkları. Kafkasya Coğrafyasının Aldığı Göçler. Konu anlatımı
5 Kuzey Kafkasya Türk Halkları. Konu anlatımı
6 Nogay, Karaçay-Malkar Türkleri. Konu anlatımı
7 Değerlendirme. Konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Kumuk Türkleri. Konu anlatımı
10 Kafkas Türklerinin Kültürleri. Konu anlatımı
11 Kafkasya'da Konuşulan diller. Konu anlatımı
12 Kafkasya Türklerinin Yaşadığı Problemler. Konu anlatımı
13 Etnik ve Sosyo-ekonomik Problemler. Konu anlatımı
14 Rusya ve Kafkasya. Konu anlatımı
15 Değerlendirme. Konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Adolf Berje, Kafkasya ( Dağlı Halkların Göçü ve Kısa Tarihi ), 2010.
2 Seyit Tuğul, Kafkasya Halkları Volga-Ural-Sibirya, 2011.
3 M. Sadık Bilge, Osmanlı Devleti ve Kafkasya, 2006.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Adolf Berje, Kafkasya ( Dağlı Halkların Göçü ve Kısa Tarihi ), 2010. Seyit Tuğul, Kafkasya Halkları Volga-Ural-Sibirya, 2011. M. Sadık Bilge, Osmanlı Devleti ve Kafkasya, 2006.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 6 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 4 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90