Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR377 - TARİH

Kodu: TAR377 Adı: ORYANTALİZM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Oryantalizmi kavratma

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Oryantalist çalışmaların arka planını açıklayabilir PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Oryantalizm ile Sömürgecilik arasındaki ilişkiyi açıklayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Oryantalistlerin üzerinde durduğu ana objeleri açıklayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Oryantalizmin tarihsel gelişimi; Doğu ya dönük yapılan araştımaların sebepleri, Oryantalizm sömürgecilik ilişkisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlkçağlarda Batı’da Doğu imajı ve Doğu araştırmaları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Orta Çağ‘da Batı da Doğu İmajı ve Doğu araştırmaları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Yeni Çağ’da Batı’da Doğu imajı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Sömürgecilk 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Sömürgecilik ile Doğu araştırmaları arasındaki ilişki 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Batı’da Doğu araştırmalarının kurumsallaşması 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 İngiltere’de oryantalizm Faaliyetleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 Fransa’da oryantalizm Faaliyetleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Rusya’da oryantalizm faaliyetleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Oryantalist Faaliyetlerin odağında Osmanlı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Oryan talist Faaliyetlerin odağında Türkistan 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 Oryan talist Faaliyetlerin odağında Arap Dünyası 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Oryantalistlerin gözüyle Doğulu Kadın 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Günümüzde Oryantalizm üzerine yapılan çalışmalar 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Thierry Hentch, Hayali Doğu: Batı'nın Akdenizli Doğu'ya Politik Bakışı (İstanbul: Metis, 1996)
2 Onur Bilge Kula, Batı Felsefesinde Oryantalizm ve Türk İmgesi (İstanbul: İş Bankası, 2018)
3 Edward W. Said, Şarkiyatçılık (İstanbul: Metis, 2017)
4 Yücel Bulut, Oryantalizmin Kısa Tarihi (İstanbul: Küre, 2017)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar ; Projecsiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 88