|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Oryantalizmi kavratma |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oryantalist çalışmaların arka planını açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Oryantalizm ile Sömürgecilik arasındaki ilişkiyi açıklayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Oryantalistlerin üzerinde durduğu ana objeleri açıklayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oryantalizmin tarihsel gelişimi; Doğu ya dönük yapılan araştımaların sebepleri, Oryantalizm sömürgecilik ilişkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlkçağlarda Batı’da Doğu imajı ve Doğu araştırmaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Orta Çağ‘da Batı da Doğu İmajı ve Doğu araştırmaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Yeni Çağ’da Batı’da Doğu imajı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Sömürgecilk | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Sömürgecilik ile Doğu araştırmaları arasındaki ilişki | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Batı’da Doğu araştırmalarının kurumsallaşması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | İngiltere’de oryantalizm Faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fransa’da oryantalizm Faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Rusya’da oryantalizm faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Oryantalist Faaliyetlerin odağında Osmanlı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Oryan talist Faaliyetlerin odağında Türkistan | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Oryan talist Faaliyetlerin odağında Arap Dünyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Oryantalistlerin gözüyle Doğulu Kadın | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Günümüzde Oryantalizm üzerine yapılan çalışmalar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Thierry Hentch, Hayali Doğu: Batı'nın Akdenizli Doğu'ya Politik Bakışı (İstanbul: Metis, 1996) | |
2 | Onur Bilge Kula, Batı Felsefesinde Oryantalizm ve Türk İmgesi (İstanbul: İş Bankası, 2018) | |
3 | Edward W. Said, Şarkiyatçılık (İstanbul: Metis, 2017) | |
4 | Yücel Bulut, Oryantalizmin Kısa Tarihi (İstanbul: Küre, 2017) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ; Projecsiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |