|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yazının gelişim süreci ve toplumlara olan etkilerini, benzerliklerini ve farklılıklarını tanıtmak ve günümüze yansımalarını aktarmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eskiçağdaki yöntem ve teknikleri açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eskiçağda toplumlar arasındaki etkileşimleri açıklayabilir |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eskiçağdaki bilimsel gelişmeleri açıklayabilir |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yazının icadı ve eskiçağda kullanılan yazı malzemeleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Paleolitik ve Mezolitik Çağda Mağara Resimleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
2 | Köyden Kente Geçiş Süreci ve İlk Kentlerin Ortaya Çıkışı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
3 | Ubeyd ve Uruk Kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
4 | Çivi Yazısının İcadı ve Gelişim Süreci | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
5 | Kil Tablet | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
6 | Sümerce ve Asurca Örnekler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
7 | Mısır Hiyeroglif Yazısının Keşfi ve Çözümü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Keten Bezi, Fildişi, Kemik, Hayvan Kabuk ve Organları, Taş Yazıtlar ve Tunç Levhalar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
10 | Papirüs, Pergament Kâğıdı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
11 | Eski Anadolu'da Katip | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
12 | Eski Anadolu'da Kütüphane | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
13 | Eski Anadolu'da Hiyeroglif Yazı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
14 | Eski Mezopotamya'da Arşiv Merkezleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
15 | Eski Persçe'nin Keşfi ve Çözümü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bedia Demiriş (1995), Eskiçağda Yazı Araç ve Gereçleri, Ege Yayınları, İzmir. | |
2 | Nuray Yıldız (2000), Eskiçağda Yazı Malzemeleri ve Kitabın Oluşumu, TTK, Ankara. | |
3 | Albert Labarre , Kitabın Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul. | |
4 | Zeki Tez (2008), Kağıdın ve Matbaanın Kültürel Tarihi, Doruk Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |