Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR425 - TARİH

Kodu: TAR425 Adı: ESKİÇAĞ BOZKIR KAVİMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TEKİN TUNCER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eskiçağ Bozkır Kavimlerinin yaşamlarındaki sorunlar ve bunların günümüz ile kıyaslanmasını sağlamak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eskiçağda meydana gelen sorunları eleştirebilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eskiçağ toplumları ve günümüz toplumlarının farklılıklarını açıklayabilir PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eski toplumların sosyo kültürel hayatını açıklayabilir PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eskiçağ Bozkır Kavimlerinin siyasi ve sosyo kültürel hayatları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eskiçağ Bozkır Kavimlerinin Genel Özellikleri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap,
2 İskitler ve İskit Adı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap,
3 1) İskitlerin Kökeni 2) İskitlerin Ortaya Çıkışı 3) İskit Coğrafyası 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
4 1) Massagetler 2) Massaget ve Yüe-Çi Adları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
5 1) Massagetlerin Kökeni 2) Massaget Coğrafyası 3) İskit-Massaget İlişkileri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap,
6 Kimmerler 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap,
7 1) Kimmer Adı 2) Kimmerlerin Kökeni 3) Kimmer Coğrafyası 4) İskit-Kimmer İlişkileri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap,
8 Ara Sınav
9 Sarmatlar 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 1) Sarmat Adı 2) Sarmatları Kökeni 3) Sarmat Coğrafyası 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
11 İskit-Sarmat İlişkileri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap,
12 Bozkır Kültürlü Toplumların Avrupa’daki Etkileri 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
13 Bozkır Kültürlü Toplumların Ön Asya’daki Etkileri 1 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
14 Bozkır Kültürlü Toplumların Ön Asya’daki Etkileri 2 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İlhami Durmuş (2007), İskitler, Kaynak Yayınları
2 İlhami Durmuş (2007), Sarmatlar, Kaynak Yayınları
3 Boris Nikolayeviç Grakov (2006), İskitler, Çev: Ahsen Batur, Selenge Yayınları,İstanbul
4 Ahmet Haldun Terzioğlu (2011), Türk Kimmerler Kimmerya, Bilgeoğuz Yayınları, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90