|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TEKİN TUNCER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eskiçağ Bozkır Kavimlerinin yaşamlarındaki sorunlar ve bunların günümüz ile kıyaslanmasını sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eskiçağda meydana gelen sorunları eleştirebilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eskiçağ toplumları ve günümüz toplumlarının farklılıklarını açıklayabilir |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eski toplumların sosyo kültürel hayatını açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eskiçağ Bozkır Kavimlerinin siyasi ve sosyo kültürel hayatları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eskiçağ Bozkır Kavimlerinin Genel Özellikleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
2 | İskitler ve İskit Adı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
3 | 1) İskitlerin Kökeni 2) İskitlerin Ortaya Çıkışı 3) İskit Coğrafyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
4 | 1) Massagetler 2) Massaget ve Yüe-Çi Adları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
5 | 1) Massagetlerin Kökeni 2) Massaget Coğrafyası 3) İskit-Massaget İlişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
6 | Kimmerler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
7 | 1) Kimmer Adı 2) Kimmerlerin Kökeni 3) Kimmer Coğrafyası 4) İskit-Kimmer İlişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sarmatlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | 1) Sarmat Adı 2) Sarmatları Kökeni 3) Sarmat Coğrafyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
11 | İskit-Sarmat İlişkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, |
12 | Bozkır Kültürlü Toplumların Avrupa’daki Etkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
13 | Bozkır Kültürlü Toplumların Ön Asya’daki Etkileri 1 | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
14 | Bozkır Kültürlü Toplumların Ön Asya’daki Etkileri 2 | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İlhami Durmuş (2007), İskitler, Kaynak Yayınları | |
2 | İlhami Durmuş (2007), Sarmatlar, Kaynak Yayınları | |
3 | Boris Nikolayeviç Grakov (2006), İskitler, Çev: Ahsen Batur, Selenge Yayınları,İstanbul | |
4 | Ahmet Haldun Terzioğlu (2011), Türk Kimmerler Kimmerya, Bilgeoğuz Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |