Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR465 - TARİH

Kodu: TAR465 Adı: SÖZEL TARİH Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sözlü tarihin verilerini yazılı tarihe kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 sözel tarihi tanımlayabilir. PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 olayları eleştirel olarak değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurabilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Olaylara tanıklık eden ya da ikinci kuşağın verilerini tarihin süzgecinden geçirerek değerlendirmek.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sözlü tarih nedir. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
2 Sahada derleme yöntemleri nelerdir. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
3 Olaylara ve tanıklara erişim nasıl olmalıdır? Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
4 Derleme araçları nelerdir? Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
5 Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
6 Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
7 Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
8 Ara Sınav
9 Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
10 Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
11 Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
12 Görüşmelerin yazılı ortama aktarılması ve değerlendirilmesi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
13 Görüşmelerin yazılı ortama aktarılması ve değerlendirilmesi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
14 Verilerin metodik olarak tirih biliminin kullanacağı hale getirilmesi ve sunumu. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
15 Verilerin metodik olarak tirih biliminin kullanacağı hale getirilmesi ve sunumu. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dursun Yıldırım, “Sözel Tarih Belgesi: Sözel Tarih Metinleri(Kamanlı Mendoğ’un sözel tarihine bağlı sözel belge üzerine bir deneme),” Türkbilig, 2004/8: 131-154.
2 Leon-E. HALKIN, Tarih Tenkidinin Unsurları, Çev. B. YEDİYILDIZ, TTK, Ankara, 1989.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Tanıtlar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90