|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sözlü tarihin verilerini yazılı tarihe kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | sözel tarihi tanımlayabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | olayları eleştirel olarak değerlendirebilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Olaylara tanıklık eden ya da ikinci kuşağın verilerini tarihin süzgecinden geçirerek değerlendirmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sözlü tarih nedir. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
2 | Sahada derleme yöntemleri nelerdir. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
3 | Olaylara ve tanıklara erişim nasıl olmalıdır? | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
4 | Derleme araçları nelerdir? | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
5 | Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
6 | Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
7 | Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
10 | Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
11 | Yakından uzağa tanıkların tespiti ve görüşmeler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
12 | Görüşmelerin yazılı ortama aktarılması ve değerlendirilmesi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
13 | Görüşmelerin yazılı ortama aktarılması ve değerlendirilmesi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
14 | Verilerin metodik olarak tirih biliminin kullanacağı hale getirilmesi ve sunumu. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
15 | Verilerin metodik olarak tirih biliminin kullanacağı hale getirilmesi ve sunumu. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dursun Yıldırım, “Sözel Tarih Belgesi: Sözel Tarih Metinleri(Kamanlı Mendoğ’un sözel tarihine bağlı sözel belge üzerine bir deneme),” Türkbilig, 2004/8: 131-154. | |
2 | Leon-E. HALKIN, Tarih Tenkidinin Unsurları, Çev. B. YEDİYILDIZ, TTK, Ankara, 1989. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tanıtlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |