Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR469 - TARİH

Kodu: TAR469 Adı: DÜNYA MODERNLEŞME TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HÜSEYİN KALEMLİ (hkalemli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Modernleşmenin Mantığı, Felsefesi, Toplumsal Ve Siyasi Talepleri Ne Şekilde, Nasıl Oluştuğu, Dünya Üzerinde Modernleşmenin Ortaya Çıkış Gerçeğini Öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Modernleşme Mantığını açıklayabilir PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kültürler Arası Modernleşme Hakkında Kıyaslama yapabilir PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dünya modernleşmesi ile Türk modernleşmesini karşılaştırabilir PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Modernleşme Kavramı (Felsefi, Sosyal, Siyasi, Ekonomik), Modernleşmenin Ortaya Çıkışı, XVIII. Yüzyıl Öncesine Kadar Modernleşme Düşüncesi. Avrupa Merkezli Modernleşmenin Doğuşu Ve Etkileyen Faktörler (Rönesans, Reform, Aydınlanma Felsefesi, Sanayi İnkılâbı, Fransız İhtilali). Modernleşmenin Muhtevası, Modernleşmenin Küresel Etkisi (Bilimsel, Ekonomik, Teknolojik), Modernleşmenin Batılılaşmaya Dönüşmesi (Sosyal, Kültürel, Dini). Modernleşme Sürecindeki Ülkeler, XX. Yüzyıl Öncesi Modernleşme Sürecindeki Ülkeler: Osmanlı-Türkiye, Japonya, Rusya, Çin, Yakın Dönem Modernleşme Sürecindeki Ülkeler: Güney Kore, Tayvan, Malezya. Türk-Japon Modernleşmesinin Karşılaştırması, Türk-Japon Toplumlarının Sosyo-Kültürel Coğrafi Ve Dinî Farklılıkları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Modernleşme Kavramı (Felsefi, Sosyal, Siyasi, Ekonomik) Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
2 Modernleşmenin Ortaya Çıkışı Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
3 18.Yüzyıl Öncesine Kadar Modernleşme Düşüncesi Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
4 Avrupa Merkezli Modernleşmenin Doğuşu Ve Etkileyen Faktörler Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
5 Rönesans, Reform, Aydınlanma Felsefesi Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
6 Sanayi İnkılâbı, Fransız İhtilali Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
7 Bilimsel, Ekonomik, Teknolojik Modernleşme Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
8 Ara Sınav
9 Modernleşmenin Batılılaşmaya Dönüşmesi (Sosyal, Kültürel, Dini) Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
10 Modernleşme Sürecindeki Ülkeler Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
11 20.Yüzyıl Öncesi Modernleşme Sürecindeki Ülkeler: Osm-Türkiye, Japonya, Rusya, Çin Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
12 Yakın Dönem Modernleşme Sürecindeki Ülkeler: Güney Kore, Tayvan, Malezya. Türk-Japon Modernleşmesinin Karşılaşması Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
13 Modernleşmenin Muhtevası ve Küresel Etkisi Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
14 Modernization ve Kültürel Etkileşim -I- Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
15 Modernization ve Kültürel Etkileşim -II- Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tanıl Bora, Modernleşme ve Batıcılık
2 Serge Latouche, Dünyanın Batılılaştırılması
3 Arnold Toynbee, Medeniyet Yargılanıyor
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı ve projeksiyon malzemesi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 11 22
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 11 22
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 89