|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Orta Doğu'da gerçekleşen güncel gelişmeleri anlama |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orta Doğuda'ki sosyal siyasi ve ekonomik gelişmeleri tartışabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rusya,İngiltere ve diğer Avrupalı Devletlerin İslam Devletlerini sömürgeleştirme faaliyetlerini analiz eder |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günümüzde Orta Doğudaki gelişmelerin tarihsel nedenlerini kavrayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ortadoğu Tarihinin Ana Hatları , Ortadoğu’nun Etnik, Ekonomik ve Sosyal Yapısı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | 20.YY'a Kadar İslam Dünyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | I.Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu'nun Yıkılışı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Arap Bağımsızlık Mücadeleleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Filistin Mandası ve İsrail Devleti'nin Kuruluşu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Nasır Döneminde Mısır ve Arap Dünyas | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | 1948 Sonrasında İsrail ve Filistin | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1970 ve 1980'lerde Mısır, Lübnan, Irak, Suriye | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Yemen İç savaşı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | İran Devrimi ve Sonrası, Petrol Çağında Arap Yarımadası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | İran-Irak savaşı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Körfez Savaşı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Filistin Ayaklanmas | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Körfez Savaşı'ndan Sonra Ortadoğu: Değerlendirmeler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, çev. Mehmet Harmancı, İstanbul, Agora Kitaplığı, 2008 | |
2 | Pappe, Ilan (2009), Ortadoğu'yu Anlamak, çev: Gül Atmaca, NTV Yayınları, İstanbul. | |
3 | Hourani, Albert (1994), Çağdaş Arap Düşüncesi:1967 Sonrası Arap Entelektüel Tarihi Araştırmaları, çev: Latif Boyacı, Hüseyin Yılmaz, İnsan Y., İstanbul. | |
4 | Eugene Rogan, Araplar, çev. Cem Demirkan, İstanbul: Pegasus Yay., 2017. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar harita Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |