|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT KILIÇ (muratkilic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Siyasi ve iktisadi düşüncenin evrelerini, çeşitli siyasi rejimlerin ve ekonomik sistemlerin hangi şartlarda nasıl ortaya çıktıkları öğretilecek. Siyasi Düşünceler Tarihi, siyasetin temel kurumlarının ortaya çıkışı ve işleyişini kuramsal düzeyde açıklayan düşüncelerin tarihidir ve bu haliyle öğrencinin asgari düzeyde de olsa siyasetin ve devletin tarihsel sürecinden haberdar edilmesi hedeflenmiştir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Günümüz siyasi sistemlerinin hangi tarihi süreçten geçerek oluştuğunu açıklayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Günümüz modern ekonomik sistemlerinin hangi süreçlerden geçerek geliştiğini açıklayabilir. |
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İnsanlığın çeşitli siyasi ve ideolojik sınırlandırmalara rağmen gelişimine devam ettiğini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Siyasal Düşünceler Tarihi I dersinde Platon’dan başlayarak Aristoteles, Cicero, Seneca, Aquinli Thomas, İbn-i Rüşt, Dante, Machiavelli, Tomas Hobbes, Thomas More ve John Locke v.b. kadar olan siyasi ve felsefe düşünürleri sunulacak ve bu düşünürlerin fikirleri tartışılacaktır. Öğrencilerin tarihi süreç içinde siyasi düşüncenin nasıl geliştiğini ve aralarındaki farkların neler olduğunu öğrenmiş olacaklardır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Düşünce, Siyasi ve iktisadi düşünce ve ideoloji kavramları | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
2 | Aydınlanma ve Liberalizmin Kökenleri | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
3 | 19. ve 20. Yüzyılda Liberalizm | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
4 | Fransız Devrimi ve Muhafazakar Düşüncenin Ortaya Çıkışı | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
5 | 19. ve 20. Yüzyılda Muhafazakarlık | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
6 | Sanayi Devrimi ve Sosyalizmin Ortaya Çıkışı | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
7 | Ütopik ve Bilimsel Sosyalizm | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Demokrasi | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
10 | Milliyetçilik Kavramının Doğuşu, gelişmesi, tanımlanması | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
11 | Milliyetçiliğin Temel meseleleri ve hedefleri | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
12 | Faşizm | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
13 | Anarşizm | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
14 | Fundamentalizm | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mete Tunçay, Batı’da Siyasal Düşünceler Tarihi, İstanbul: Bilgi Üniv | |
2 | Metin İşçi, Siyasi Düşünceler Tarihi Der Yayınları | |
3 | Andrew Heywood, Siyasi İdeolojiler, Lİberte Yayınları, İstanbul 2013. | |
4 | Birsen Örs, Modern Sİyasal İdeolojiler. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Course book and projection equipment |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |