Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR483 - TARİH

Kodu: TAR483 Adı: 19. YÜZYIL OSMANLI TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Osmanlı devletinin dağılmas süreci.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 19. yüzyıl Osmanlı Tarihi hakkında bilgi verebilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 tarihsel araştırma yapılmasına yardım eder PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tanzimat dönemi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanzimat dönemi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
2 Tanzimat'ın içeriği. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
3 Tanzimat'ın uygulanışı. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
4 Tanzimat'ın uygulanmasına tepkiler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
5 Tanzimat'ın uygulanmasına tepkiler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
6 Islahat fermanı Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
7 Islahat fermanı'nın uygulanmasına tepkiler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
8 Ara Sınav
9 Mikro Milliyetçiliğe dayalı isyanlar. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
10 Mikro Milliyetçiliğe dayalı isyanlar. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
11 Mikro Milliyetçiliğe dayalı isyanlar. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
12 Yönetime karşı yapılan isyanlar. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
13 Merkezi devlette kurumsal yapı değişiklikleri. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
14 Değişikliğe bağlı olarak kurumsal organlar. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
15 19. yüzyılın sonunda Osmanlı devleti. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İlber ORTAYLI, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Hil yay., 1995.
2 Bülent TANÖR, Osmanlı Türk Anayasal Gelişmeleri, YKY, 2004.
3 Karal, E. Ziya. Osmanlı Tarihi, c. 5-8, TTK, 1990.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yakın Çağ Tarihi kaynakları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90