Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR424 - TARİH

Kodu: TAR424 Adı: 20.YY’DA TÜRKİYE VE AZERBAYCAN Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
20. Yüzyıl Türkiye ve Azerbaycan tarihini öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 20. Yüzyıl Türkiye ve Azerbaycan tarihini açıklayabilir PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Günümüzü yakın geçmiş olaylar üzerinden değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Azerbaycan-Türkiye ilişkileri hakkında bilgi verebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Azerbaycan tarihi, 20. yüzyıl Azerbaycan-Türkiye ilişkileri, Rusya dış siyasetinde Azerbaycan, ortak sorun Ermeni meselesi, stratejik iş birlikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 20. Yüzyıl tarihi olaylarına genel bir bakış. konu anlatım
2 Türkiye'nin siyasi ve ekonomik durumu. konu anlatım
3 Azerbaycan'ın siyasi ve ekonomik durumu. konu anlatım
4 23 aylık Cumhuriyet, 20. Yüzyılın başlarında kurulan Bağımsız Azerbaycan Cumhuriyeti. konu anlatım
5 20. Yüzyılın başlarında Türkiye'de cereyan eden siyasi olaylar. konu anlatım
6 Kafkas İslam Ordusu. konu anlatım
7 Bolşevik ihtilali ve Sovyet rejiminin Azerbaycan'da kurulması. konu anlatım
8 Ara Sınav
9 Kafkasya'dan Anadolu'ya göçler. Azerbaycanlı muhacirler Türkiye'de. konu anlatım
10 Sovyet rejimi yıllarında Azerbaycan. konu anlatım
11 1980 yıllarında Türkiye ve Sovyet ilişkileri. konu anlatım
12 Erivan'dan göçler ve Karabağ olayları. konu anlatım
13 Azerbaycan'da aydınlanma dönemi, E. Elçibey ve Sovyet rejimine karşı yapılan ayaklanmalar. konu anlatım
14 Turgut Özal ve Süleyman Demirel dönemi Türkiye-Azerbaycan ilişkileri. konu anlatım
15 Değerlendirme. konu anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sebahattin Şimşir, XX. Yüzyıl Türk Düşünürleri, 2008.
2 Atilla Artam, Türk Cumhuriyetlerinin Sosyo-Ekonomik Analizleri ve Türkiye İlişkileri, 1993.
3 Mehmet Emin Resulzade, Çağdaş Azerbaycan Tarihi, 1951.
4 Musa Qasımlı, Azerbaycan Türklerinin Milli Mücadele Tarihi 1920-1945, 2006
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sebahattin Şimşir, XX. Yüzyıl Türk Düşünürleri, 2008. İlhan Bardakçı, Taşhan'dan Kadifekale'ye, 1998. Atilla Artam, Türk Cumhuriyetlerinin Sosyo-Ekonomik Analizleri ve Türkiye İlişkileri, 1993.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90