|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TELLİ KORKMAZ (tellikorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
20. Yüzyıl Türkiye ve Azerbaycan tarihini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 20. Yüzyıl Türkiye ve Azerbaycan tarihini açıklayabilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Günümüzü yakın geçmiş olaylar üzerinden değerlendirebilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Azerbaycan-Türkiye ilişkileri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Azerbaycan tarihi, 20. yüzyıl Azerbaycan-Türkiye ilişkileri, Rusya dış siyasetinde Azerbaycan, ortak sorun Ermeni meselesi, stratejik iş birlikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 20. Yüzyıl tarihi olaylarına genel bir bakış. | konu anlatım |
2 | Türkiye'nin siyasi ve ekonomik durumu. | konu anlatım |
3 | Azerbaycan'ın siyasi ve ekonomik durumu. | konu anlatım |
4 | 23 aylık Cumhuriyet, 20. Yüzyılın başlarında kurulan Bağımsız Azerbaycan Cumhuriyeti. | konu anlatım |
5 | 20. Yüzyılın başlarında Türkiye'de cereyan eden siyasi olaylar. | konu anlatım |
6 | Kafkas İslam Ordusu. | konu anlatım |
7 | Bolşevik ihtilali ve Sovyet rejiminin Azerbaycan'da kurulması. | konu anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kafkasya'dan Anadolu'ya göçler. Azerbaycanlı muhacirler Türkiye'de. | konu anlatım |
10 | Sovyet rejimi yıllarında Azerbaycan. | konu anlatım |
11 | 1980 yıllarında Türkiye ve Sovyet ilişkileri. | konu anlatım |
12 | Erivan'dan göçler ve Karabağ olayları. | konu anlatım |
13 | Azerbaycan'da aydınlanma dönemi, E. Elçibey ve Sovyet rejimine karşı yapılan ayaklanmalar. | konu anlatım |
14 | Turgut Özal ve Süleyman Demirel dönemi Türkiye-Azerbaycan ilişkileri. | konu anlatım |
15 | Değerlendirme. | konu anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sebahattin Şimşir, XX. Yüzyıl Türk Düşünürleri, 2008. | |
2 | Atilla Artam, Türk Cumhuriyetlerinin Sosyo-Ekonomik Analizleri ve Türkiye İlişkileri, 1993. | |
3 | Mehmet Emin Resulzade, Çağdaş Azerbaycan Tarihi, 1951. | |
4 | Musa Qasımlı, Azerbaycan Türklerinin Milli Mücadele Tarihi 1920-1945, 2006 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sebahattin Şimşir, XX. Yüzyıl Türk Düşünürleri, 2008. İlhan Bardakçı, Taşhan'dan Kadifekale'ye, 1998. Atilla Artam, Türk Cumhuriyetlerinin Sosyo-Ekonomik Analizleri ve Türkiye İlişkileri, 1993. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |