|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAŞİM ERDOĞAN (hasimerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Milli Mücadele dönemi basın faaliyetlerini kavratmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | milli mücadele dönemi basın yayın faaliyetlerininin olumlu ve olumsuz yönlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Milli Mücadele dönemi gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurabilir |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Milli mücadele dönemi basın faalitleri, Basın yayın faaliyetlerininin milli mücadeleye olumlu ve olum etkileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | osmanlı dönemi basın yayın faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | mütareke dönemi basın -yayın faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | mustafa kemal'in gazete yayınlama faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | İstanbul Basını | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Anadolu basını | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | yararlı cemiyetlerin basın yayın faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | anadolu ve istanbul basınında kongreler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İstanbul basını ve Atatürk | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Anadolu basını ve Atatürk | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | iradeyi milliye gazetesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | hakimiyet-i milliye gazetesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | anadolu ajansının kurulması | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | anadolu ve istanbul basınında sakarya be büyük taaruz | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | milli mücadele dönemi itilaf devletleri basını | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ATATÜRK, Mustafa Kemal; Nutuk, Yayına Hazırlayan: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2006. | |
2 | ÖZKAYA, Yücel; Milli Mücadele'de Atatürk ve Basın (1919-1921), Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 1999. | |
3 | YALÇIN, E. Semih; Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Kaynakları, Berikan Yayınevi, Ankara 2020. | |
4 | ÖZÇELİK, İsmail; Milli Mücadele'de Anadolu Basınında Güney Cephesi (Adana, Antep, Maraş, Urfa) 1919-1921 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Prejeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |