|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT KILIÇ (muratkilic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Başlangıcından günümüze Türk tarihinde rol oynayan düşünce sistemlerini ve düşünürlerini incelemek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarihi gelişimi içerisinde Türk düşünce yapısını açıklayabilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk düşünce yapısının oluşmasında inancın etkisini açıklayabilir. |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-12 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çeşitli çağlarda yetişmiş büyük Türk düşünürlerini anlatabilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk Düşüncesinin Tarihî Gelişimi ve Türk Düşünürleri. Türk Düşüncesinin Oluşumunda Önemli Kırılma Noktaları. Tarihte Türk Devlet Toplum Yapısına Türk Düşünce Sisteminin Etkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Düşünce Kavramı, Dünyada düşüncenin evrimi | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
2 | Tanzimat Öncesi Türk Düşüncesi | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
3 | Geç Osmanlı Dönemi Türk Düşüncesi | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
4 | Türkiye'de Liberalizm | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
5 | Liberal Düşüncenin Temsilcileri | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
6 | Türkiye'de Muhafazakarlık | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
7 | Muhafazakar Düşüncenin Temsilcileri | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de Milliyetçilik | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
10 | Milliyetçi Düşüncenin Temsilcileri | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
11 | İslamcılık | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
12 | İslamcı Düşüncenin Temsilcileri | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
13 | Türkiye'de Sol | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
14 | Sol Düşüncenin Temsilcileri | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
15 | Kemalizm | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Süleyman Hayri Bolay, Türk Düşünce Serüveni, Nobel yay, İst 2010 | |
2 | Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi | |
3 | Hüseyin Gazi Topdemir, Türk Düşünce Tarihi, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları | |
4 | Tanıl Bora, Cereyanlar, İletişim Yayınları. | |
5 | Modern Türkiye'de Siyasi DÜşünce, Edit Eser, 9 Cilt. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı ve projeksiyon malzemesi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |