|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk devletleri toplumunda demokratik ilkeleri öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Demokrasi Kavramını açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumların Demokrasi Anlayışlarını anlatabilir. |
PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Demokratik Yaşama Bilincini tartışabilir. |
PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Demokrasi Kavramı, Demokrasinin Tarihsel Gelişimi, Osmanlı Devleti’nde XIX. Yüzyıla Kadar Siyasal İktidarın Kaynağı Ve Yürütme, Yasama Ve Yargı Güçlerinin Kullanımı. Osmanlı Devleti’nde Demokrasiye Yönelik İlk Adımlar, XIX. Yüzyılda Halkın Yönetime Katılmaya Başlaması, I. Meşrutiyet’in İlanı, Yeni Osmanlılar Hareketi Ve Siyasal İktidara Tepkiler, Kanun-I Esasi’nin Hazırlanması Ve İlanı, Meclis-İ Umumi’nin Oluşturulması Ve Yapılan Çalışmalar; İstibdat Dönemi Ve Muhalefetin Örgütlenmesi, II. Meşrutiyet’in İlanı, Seçimler Cumhuriyet Dönemi Demokratikleşme Süreci, Kesintiler, Anayasal Çalışmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Demokrasi Kavramı ve Demokrasinin Tarihsel Gelişimi | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
2 | Osmanlı Devleti’nde Demokrasiye Yönelik İlk Adımlar | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
3 | XIX ve XX. yüzyılda Halkın Yönetime Katılmaya Başlaması | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
4 | Yeni Osmanlılar Hareketi, Kanun-I Esasi (I.ve II. Meşrutiyet) | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | Millî Mücadele Dönemi’nde İdari Yapı ve Demokratik İlkeler | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Cumhuriyet Dönemi ve TBMM I | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Cumhuriyet Dönemi ve TBMM II | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atatürk Dönemi Demokratik Hayat I | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
10 | Atatürk Dönemi Demokratik Hayat II | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | İ.İnönü Dönemi Demokratik Hayat | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
12 | DP Dönemi | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
13 | Cumhuriyet Dönemi Demokratikleşme Süreci, Kesintiler, Anayasal Çalışmalar | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
14 | AP, ANAP, 28 Şubat ve AKP Dönemi | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Demokratik Süreç Değerlendirme | Teorik, Uygulama ve Uygulama, gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi | |
2 | Tevfik Çavdar, Türkiye’nin Demokrasi Tarihi | |
3 | Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı ve projeksiyon malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 11 | 22 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |