|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çağdaş Türk dünyasındaki fikri gelişmeleri kavrama |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çağdaş Türk dünyasındaki fikri gelişmeleri anlatabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yenilikçilerle gelenekçiler arasında yaşanan fikri ayrılıkları tartışabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yenilikli aydınların üzerinde durduğu temel kavramları anlatabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çağdaş türk Dünyasında fikri hareketler,Cedidtçilik, Basın yayın faaliyetleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 20 Yüzyılda Türk Dünyasının Sosyo-politik Sınırları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Kafkasya, Kırım ve Türkistan'da Rus İşgali | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Rusya'nın Türk bölgelerinde asimilasyon politikaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Ceditçilik fikrinin tarihsel arka planı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Ceditçilerin savunduğu temel düşünceler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | idil-ural'da yenileşme hareketleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Türkistanda yenileşme hareketleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gaspıralı İsmail ve Kırım'da yenileşme Hatreketi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Kazakistan'da yenileşme hareketleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Azerbaycan'da yenileşme hareketleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Sovyet dönemi ceditçilerin faaliyetleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Türk dünyası yenileşme hareketlerinin Osmanlı ve Cumhuriyete etkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Ceditçilerin hariçteki mücadelesi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Değerlendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nadir Devlet Rusya Türklerininin Milli Mücadele Tarihi | |
2 | Mehmet Saray Atatürk ve Türk Dünyası | |
3 | Abdulvahap Kara: Türkistan Ateşi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projecsiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |