|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜSEYİN SARAÇ (huseyinsarac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tanzimatın anlaşılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarihsel araştırma yapılmasına yardım edebilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dönemi eleştirel olarak değerlendirebilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanzimat. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanzimat'ın ilanında siyasi ortam. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
2 | Mustafa Reşit Paşa. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
3 | Tanzimatın içeriği ve gayri müslimler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
4 | Tanzimatın içeriği ve gayri müslimler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
5 | Müslüman halkın tepkisi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
6 | Tanzimat'ın uygulanmasına tepkiler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
7 | Tanzimat'ın uygulanmasına tepkiler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tanzimat'ın kurumları: Meclisler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
10 | Tanzimat'ın kurumları: Meclisler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
11 | Tanzimat'ın kurumları: Meclisler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
12 | Islahat Fermanı ve tepkiler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
13 | Islahat Fermanı ve tepkiler | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
14 | Tanzimat ve İslahat Fermanı'nın Karşılaştırılması. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
15 | Tanzimatın sonuçları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Reşat Kaynar, Mustafa Reşit Paşa ve Tanzimat, TTK, 1985. | |
2 | Karal, E. Ziya. Osmanlı Tarihi, c. 5-8, TTK, 1990. | |
3 | Bilal Eryılmaz, Tanzimat ve Yönetimde Modernleşme, İşaret Yayınları, İstanbul 2017. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yakın Çağ Osmanlı tarihi kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |