Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TAR391 - TARİH

Kodu: TAR391 Adı: OSMANLI KURUMLARINDA DEĞİŞİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Osmanlı devletinin kurumsal değişim sürecini öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarihsel araştırma yapılmasına yardım edebilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurabilir. PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-5 Ulusal ve evrensel değerlere sahip olarak milli kültür ile uluslar arası kültür ve medeniyetler arasında ilişki kurabilir, kültürel mirasa sahip çıkabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Osmanlı kurumları hakkında bilgi verebilir PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tanzimat süreciyle başlayan kurumsal değişim.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Osmanlı devletinde kurumsal kimliğin analizi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
2 Değişim evresinin başlaması. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
3 Değişime ön ayak olan devlet adamları ve dönemleri. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
4 Değişime ön ayak olan devlet adamları ve dönemleri. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
5 Merkezi kurumların değişimi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
6 Merkezi kurumların değişimi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
7 Kurumsal ikilem. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
8 Ara Sınav
9 Taşrada değişim ve halka yansımaları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
10 Taşrada değişim ve halka yansımaları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
11 Tanzimat süreci ve meclisler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
12 Tanzimat süreci ve meclisler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
13 Bakanlıkların teşekkülü ve modernleşmesi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
14 Anayasal deneyimler. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
15 Osmanlıdan Cumhuriyete kurumsal geçiş. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma
2 Mustafa Selçuk, İstanbul Darülfünunu Edebiyat Fakültesi (1900-1933)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yakın Çağ Osmanlı Tarihi ders malzemeleri.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 9 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 9 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 88