|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜSEYİN SARAÇ (huseyinsarac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Batı medeniyeti ve Osmanlı devletine etkileri. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanayi devrimini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanayi devriminin osmanlıya etkisini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanayi devriminin Avrupaya etkisini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Tarih Öncesi, Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Yaşadığımız Çağ gibi tarihin temel alanlarına ait olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir ve bu kavramları tanımlayabilir PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Batıda gelişmeler, sömürgeler ve bunun dünyaya etkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Batıdaki gelişmelerin temelleri. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
2 | Rönesans ve reform ve sanayi devrimi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
3 | Rönesans ve reform ve sanayi devrimi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
4 | Rönesans ve reform ve sanayi devrimi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
5 | Rönesans ve reform ve sanayi devrimi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
6 | Avrupanın sanayileşmesi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
7 | sömürgeler. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Batıdaki gelişmelerin dünyaya etkisi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
10 | Batıdaki gelişmelerin dünyaya etkisi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
11 | Osmanlıya etkisi ve milliyetçilik. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
12 | Osmanlıya etkisi ve milliyetçilik. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
13 | Osmanlıya etkisi ve milliyetçilik. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
14 | Osmanlı İmparatorluğunda sömürge alanları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
15 | Cumhuriyete kalan miras. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Niyazi Berkes, Türk Yenileşme Tarihi, YKY., 2002. | |
2 | Karal, E. Ziya. Osmanlı Tarihi, c. 5-8, TTK, 1990. | |
3 | Musa Şaşmaz, Niğde, Aksaray ve Nevşehir Tarihi Üzerine, Kitabevi yay., ist., 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Batı modernitesi ile ilgili kaynaklar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |