|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÇAĞDAŞ ÜMİT YAZGAN (cumityazgan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN YAVUZER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye üzerine yapılan uygulamalı sosyolojik çalışmalar hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye üzerine yapılan uygulamalı sosyolojik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Nitel ve nicel çalışma yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. PÇ-10 10-Sosyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilimsel araştırma ve yazım tekniklerini öğrenme imkanı bulabilir. |
PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. PÇ-6 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. PÇ-7 7-Sosyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye üzerine yapılan farklı konulardaki sosyolojik çalışmalardan örnekler incelenecek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uygulamalı araştırmalar hakkında genel bilgiler | Anlatım-soru- cevap |
2 | Uygulamalı sosyolojik çalışma yapan sosyologlardan örnekler | Anlatım-soru- cevap |
3 | Yapılan uygulamalı çalışma örnekleri üzerinde değerlendirmeler | Anlatım-soru- cevap |
4 | Türkiye’nin toplumsal yapısı ile ilgili uygulamalı çalışma örnekleri | Anlatım-soru- cevap |
5 | Kırsal hayat ile ilgili uygulamalı çalışma örnekleri | Anlatım-soru- cevap |
6 | Kentsel hayat ile ilgili uygulamalı çalışma örnekleri | Anlatım-soru- cevap |
7 | Göç konusu ile ilgili uygulamalı çalışma örnekleri | Anlatım-soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aile ile ilgili uygulamalı çalışmalardan örnekler | Anlatım-soru- cevap |
10 | Türk kadını ile ilgili uygulamalı çalışma örnekleri | Anlatım-soru- cevap |
11 | Türkiye’deki eğitim konusu ile ilgili uygulamalı çalışma örnekleri | Anlatım-soru- cevap |
12 | Dini hayat ile ilgili uygulamalı çalışma örnekleri | Anlatım-soru- cevap |
13 | Türkiye’deki sosyal hayat ile ilgili uygulamalı çalışma örnekleri | Anlatım-soru- cevap |
14 | Suç ve suça iten sebepler ile ilgili uygulamalı çalışma örnekleri | Anlatım-soru- cevap |
15 | Üretim ve tüketim konusu ile ilgili uygulamalı çalışma örnekleri | Anlatım-soru- cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AKŞİT, Bahattin (1998), “Türkiye’de Köy-Kent, Sınıf, Din, Etnisite, Farklılaşmaları ve Toplumsal Kültürel Bunalımdan Demokratik Çıkış Yolları”, | |
2 | GÖKÇE, Birsen, (1996), Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Ankara: Savaş Yayınevi.. | |
3 | KIRAY, Mübeccel Belik (1964), Ereğli : Ağır Sanayiden Önce Bir Sahil Kasabası Ankara: D.P.T. Yayınları. | |
4 | KONGAR, Emre (1999), 21. Yüzyılda Türkiye. 2000’li Yıllarda Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Ankara: Remzi Kitabevi. | |
5 | BORAN, Behice (1945), Toplumsal Yapı Araştırmaları, Ankara: T.T.K. Yayınları. | |
6 | Boran, Behice (1968), Türkiye ve Sosyalizm Sorunları, İstanbul. Gün Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar, seçilmiş makaleler, bilgisayar, tahta, tahta kelmi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |