|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET FARUK YILDIRIM (afyildirim@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, modernizmden başlayarak postmodernizm ile ilgili kuramsal tartışmaları ele almaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Modernizm ile ilgili kuramları tartışabilir. |
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Postmodernist kuramları değerlendirebilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-4 4-Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Postmodernizmin toplumsal ve kültürel yansımalarını, ele alınan kuram ve kavramlar ışığında değerlendirebilir. |
PÇ-9 9-Sosyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. PÇ-10 10-Sosyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tartışılacak konular Modernizm, yapısalcılık, postyapısalcılık ve postmodernizmi ve bu konular hakkında Foucault'nun, Harvey'in, Lyotard'ın, Jameson'ın ve Baudrillar'ın görüşlerini içerir.Bu görüşler ışığında postmodern dönemle birlikte ortaya çıkan yeni toplumsal özellikler tartışılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Modernizm ile ilgili tartışmalar | Anlatım, soru-cevap |
2 | Modernite | Anlatım, soru-cevap |
3 | Fordizm - Post-Fordizm | Anlatım, soru-cevap |
4 | Yapısalcılık | Anlatım, soru-cevap |
5 | Postyapısalcılık | Anlatım, soru-cevap |
6 | Postmodernizm | Anlatım, soru-cevap |
7 | Postmodern Kuramlar | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lyotard’ın Görüşleri | Anlatım, soru-cevap |
10 | Baudrillard’ın Görüşleri | Anlatım, soru-cevap |
11 | Foucault’nun Görüşleri | Anlatım, soru-cevap |
12 | Jameson’ın Görüşleri | Anlatım, soru-cevap |
13 | Eleştirel Kuram ve Postmodernizm | Anlatım, soru-cevap |
14 | Genel değerlendirme | Anlatım, soru-cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Best, S; Kellner, D. (2011). Postmodern Teori. (çev. Mehmet Küçük) İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | |
2 | Kumar, Krishan. (2010). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları. (çev. Mehmet Küçük). Ankara Dost | |
3 | Hollinger, Robert. (2005). Postmodernizm ve Sosyal Bilimler: Tematik Bir Yaklaşım. (çev. Ahmet Cevizci). İstanbul: Paradigma Kitabevi. | |
4 | Jameson, F. (2005). Kültürel Dönemeç. (çev. Kemal İnal), Ankara: Dost Yayınları. | |
5 | Bauman, Z. (2013). Postmodernizm ve Hoşnutsuzlukları. (çev. İsmail Türkmen). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | |
6 | Lyotard, Ahmet. (2014). Postmodern Durum. (çev. İsmet Birkan). Ankara: Bilgesu Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |