|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEFİKA DİLEK GÜVEN (sdguven@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEFİKA DİLEK GÜVEN, HÜRMÜS KUZGUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenilen hasta bakımı ile ilgili temel kavramları, ilke ve uygulamaları , evde ve sağlık kurumlarında sağlıklı ve hasta bireye bakım verebilecek gerekli bilgi ve becerinin uygulanmasını sağlamak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hemşirelik sürecini planlayabilir |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Eğitim ve öğretimde sorumluluk alabilir. |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Hemşirelik sürecini değerlendirebilir. |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Asepsi ve enfeksiyon uygulaması, hijyen gereksinimi uygulaması, yatak yapma yöntemleri uygulaması, yaşam belirtileri uygulaması, sıcak ve soğuk uygulamaların uygulaması, ilaç uygulama yöntemlerinin uygulaması, beslenme gereksinimi uygulaması, boşaltım gereksinimi uygulaması, üriner boşaltım uygulaması, ameliyat öncesi ve sonrası bakımın uygulaması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Asepsi ve enfeksiyon uygulaması | Demonstrasyon |
2 | Sıcak-soğuk uygulama | Demonstrasyon |
3 | Yaşam bulguları uygulaması | Demonstrasyon |
4 | Yaşam bulguları uygulaması | Demonstrasyon |
5 | Solunum sistemi uygulamaları | Demonstrasyon |
6 | Hareket sistemi uygulamaları | Demonstrasyon |
7 | Hijyen uygulamaları | Demonstrasyon |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hijyen uygulamaları | Demonstrasyon |
10 | İlaç uygulama yöntemlerinin uygulaması | Demonstrasyon |
11 | IV Sıvı tedavisi uygulaması | Demonstrasyon |
12 | IV Sıvı tedavisi uygulaması | Demonstrasyon |
13 | Beslenme uygulamaları | Demonstrasyon |
14 | Bağırsak boşaltımı uygulamaları | Demonstrasyon |
15 | Üriner boşaltım uygulamaları | Demonstrasyon |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ay, FA. (2011). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon, bilgisayar, maketler ve konu ile ilgili malzemeler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 14 | 1 | 20 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |