|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KUBİLAY ATİK (kubilay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İslami dönem Anadolusu’nda(Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı) din ve düşünce hayatının tarihi seyrinin ve din ve düşünce hayatının medrese, tasavvuf, tekke, tarikatlarla ilişkilerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | dönemin olaylarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dönemi eleştirel bir şekilde analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | farklı metodlar geliştirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemi Anadolusu’nda din ve düşünce hareketleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders müfredatı ve kaynaklarının tanıtımı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Anadolu düşünce hayatı’nın doğuşu ve ilk düşünürler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Anadolu Selçuklu Devleti’nde din ve düşünce hayatının oluşumu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Anadolu Selçuklu dönemi din ve düşünce adamları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Anadolu’da derviş ve tarikat zümreleri ve bunlarla ilgili kaynak eserler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Mevlana ve Etkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Hacı Bektaş-ı Veli ve Etkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Baba İshak, Babailer İsyanı ve Etkileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Osmanlı’da din ve düşünce hayatının oluşumu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Kalenderiler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Osmanlı toplumunda zendeka ve ilhad hareketleri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Simavna Kadısıoğlu Bedreddin | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Kemalpaşazade | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Osmanlı’da tarikatlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Osmanlı : Düşünce, ed. Güler Eren, c. 7, Yeni Türkiye Yayınları, Ankara 1999. | |
2 | Ahmet Yaşar Ocak, Osmanlı Toplumunda Zındıklar ve Mülhidler, Tarih Vakfı Yurt Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, tahta, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |