|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜSEYİN KALEMLİ (hkalemli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kurtuluş Savaşı yıllarından günümüze Türk Dış Politikasının temel dinamiklerinin analiz edilmesi ve incelenmesini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk dış politikasının temel ilkelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk dış politikasının dönemlerini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Cumhuriyet döneminde Türk dış politikasında yer alan yabancı devletleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye Cumhuriyeti’nin dış politikası ve bu politikanın esasları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kurtuluş Savaşı yıllarında Türk Dış Politikası: Mondros Mütarekesi’nin incelenmesi, | konu anlatımı |
2 | Batı Avrupa Devletleri ve Sovyetler Birliği ile ilişkiler | konu anlatımı |
3 | 1923-1939 döneminin Türk Dış Politikası açısından değerlendirilmesi ve Lozan Anlaşması’nın incelenmesi | konu anlatımı |
4 | 1923-1939 Dönemi Türk Dış Politikası: a.Batı Avrupa devletleriyle ilişkiler , b.Sovyetler Birliği ile ilişkiler , c. Yunanistan ile ilişkiler | konu anlatımı |
5 | 1923-1939 Dönemi Türk Dış Politikası:a. Türkiye’nin Ortadoğu devletleriyle ilişkileri, b. Montreux Boğazlar sözleşmesinin incelenmesi | konu anlatımı |
6 | 1939-1945 Dönemi Türk Dış Politikasına bakış: Dönemin dinamikleri ve gelişmelerin tematik olarak incelenmesi | konu anlatımı |
7 | II. Dünya Savaşı’nda Türkiye’nin savaşan devletlerle ilişkileri ve denge politikası; Türkiye’de çok partili hayata geçişte dış politikanın etkinliğinin incelenmesi | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1945-1960 arası Türk-Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi | konu anlatımı |
10 | 1945-1960 dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye-Sovyetler Birliği ilişkileri, Türkiye-Amerika ilişkileri | konu anlatımı |
11 | 1945-1960 dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye-Yunanistan ilişkileri, Türkiye’nin Ortadoğulu devletlerle ilişkileri | konu anlatımı |
12 | 1960-1980 Döneminde Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi | konu anlatımı |
13 | 1960-1980 döneminde Türkiye-Amerika ilişkileri | konu anlatımı |
14 | 1960-1980 döneminde Türkiye-Yunanistan ilişkileri (Kıbrıs ve Ege sorunu) | konu anlatımı |
15 | Genel Değerlendirme | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çağrı Erhan, Türk Amerikan İlişkilerinin Tarihsel Kökenleri, Ankara 2002 | |
2 | Selim Deringil, Denge Oyunu, İstanbul 2000 | |
3 | Seha Meray, Lozan Barış Konferansı, Tutanaklar belgeler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
harita, bilgisayar,projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |