|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kurtuluş Savaşı yıllarından günümüze Türk Dış Politikasının temel dinamiklerinin analiz edilmesi ve incelenmesini öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk dış politikasının temel ilkelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk dış politikasının dönemlerini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Cumhuriyet döneminde Türk dış politikasında yer alan yabancı devletleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkiye Cumhuriyeti’nin dış politikası ve bu politikanın esasları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kurtuluş Savaşı yıllarında Türk Dış Politikası: Mondros Mütarekesi’nin incelenmesi, | konu anlatımı |
| 2 | Batı Avrupa Devletleri ve Sovyetler Birliği ile ilişkiler | konu anlatımı |
| 3 | 1923-1939 döneminin Türk Dış Politikası açısından değerlendirilmesi ve Lozan Anlaşması’nın incelenmesi | konu anlatımı |
| 4 | 1923-1939 Dönemi Türk Dış Politikası: a.Batı Avrupa devletleriyle ilişkiler , b.Sovyetler Birliği ile ilişkiler , c. Yunanistan ile ilişkiler | konu anlatımı |
| 5 | 1923-1939 Dönemi Türk Dış Politikası:a. Türkiye’nin Ortadoğu devletleriyle ilişkileri, b. Montreux Boğazlar sözleşmesinin incelenmesi | konu anlatımı |
| 6 | 1939-1945 Dönemi Türk Dış Politikasına bakış: Dönemin dinamikleri ve gelişmelerin tematik olarak incelenmesi | konu anlatımı |
| 7 | II. Dünya Savaşı’nda Türkiye’nin savaşan devletlerle ilişkileri ve denge politikası; Türkiye’de çok partili hayata geçişte dış politikanın etkinliğinin incelenmesi | konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 1945-1960 arası Türk-Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi | konu anlatımı |
| 10 | 1945-1960 dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye-Sovyetler Birliği ilişkileri, Türkiye-Amerika ilişkileri | konu anlatımı |
| 11 | 1945-1960 dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye-Yunanistan ilişkileri, Türkiye’nin Ortadoğulu devletlerle ilişkileri | konu anlatımı |
| 12 | 1960-1980 Döneminde Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi | konu anlatımı |
| 13 | 1960-1980 döneminde Türkiye-Amerika ilişkileri | konu anlatımı |
| 14 | 1960-1980 döneminde Türkiye-Yunanistan ilişkileri (Kıbrıs ve Ege sorunu) | konu anlatımı |
| 15 | Genel Değerlendirme | konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çağrı Erhan, Türk Amerikan İlişkilerinin Tarihsel Kökenleri, Ankara 2002 | |
| 2 | Selim Deringil, Denge Oyunu, İstanbul 2000 | |
| 3 | Seha Meray, Lozan Barış Konferansı, Tutanaklar belgeler | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| harita, bilgisayar,projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 170 | ||