|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Orta Doğu'da gerçekleşen güncel gelişmelerini öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Orta Doğuda'ki sosyal siyasi ve ekonomik gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Rusya,İngiltere ve diğer Avrupalı Devletlerin İslam Devletlerini sömürgeleştirme faaliyetlerini analiz eder |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Günümüzde Orta Doğudaki gelişmelerin tarihsel nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 20. yüzyılda Otadoğu, Devletleri ve bunların bu dönemde hem kendi aralarındaki ilişkiler hem de Avrupalı ülkeler ile olan ilişkileri ele alınır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | Ortadoğu Tarihinin Ana Hatları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | Ortadoğu’nun Etnik, Ekonomik ve Sosyal Yapısı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | I.Dünya Savaşından sonra Orta Doğu'da gelişmeler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | Filistine Yahudi Göçü | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | İsrail'in kuruluşu ve Arap -İsrail savaşı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | Süveyş Buhranı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 1957 Suriye Buhranı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | 1958 Lübnan Buhranı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | Irakta monarşinin yıkılması | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | Yemen İç savaşı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | 1967 Arap-İsrail Savaşı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | 1973 Arap İsrail savaşı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | İran'da Şahın devrilmesi ,İran-Irak savaşı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, çev. Mehmet Harmancı, İstanbul, Agora Kitaplığı, 2008 | |
| 2 | Eugene Rogan, Araplar, çev. Cem Demirkan, İstanbul: Pegasus Yay., 2017. | |
| 3 | Pappe, Ilan (2009), Ortadoğu'yu Anlamak, çev: Gül Atmaca, NTV Yayınları, İstanbul. | |
| 4 | Hourani, Albert (1994), Çağdaş Arap Düşüncesi:1967 Sonrası Arap Entelektüel Tarihi Araştırmaları, çev: Latif Boyacı, Hüseyin Yılmaz, İnsan Y., İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar Harita Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 12 | 72 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 194 | ||