|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Orta Doğu'da gerçekleşen güncel gelişmelerini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orta Doğuda'ki sosyal siyasi ve ekonomik gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rusya,İngiltere ve diğer Avrupalı Devletlerin İslam Devletlerini sömürgeleştirme faaliyetlerini analiz eder |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günümüzde Orta Doğudaki gelişmelerin tarihsel nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
20. yüzyılda Otadoğu, Devletleri ve bunların bu dönemde hem kendi aralarındaki ilişkiler hem de Avrupalı ülkeler ile olan ilişkileri ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Ortadoğu Tarihinin Ana Hatları | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Ortadoğu’nun Etnik, Ekonomik ve Sosyal Yapısı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | I.Dünya Savaşından sonra Orta Doğu'da gelişmeler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Filistine Yahudi Göçü | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | İsrail'in kuruluşu ve Arap -İsrail savaşı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Süveyş Buhranı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1957 Suriye Buhranı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | 1958 Lübnan Buhranı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Irakta monarşinin yıkılması | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Yemen İç savaşı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | 1967 Arap-İsrail Savaşı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | 1973 Arap İsrail savaşı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | İran'da Şahın devrilmesi ,İran-Irak savaşı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | William L. Cleveland, Modern Ortadoğu Tarihi, çev. Mehmet Harmancı, İstanbul, Agora Kitaplığı, 2008 | |
2 | Eugene Rogan, Araplar, çev. Cem Demirkan, İstanbul: Pegasus Yay., 2017. | |
3 | Pappe, Ilan (2009), Ortadoğu'yu Anlamak, çev: Gül Atmaca, NTV Yayınları, İstanbul. | |
4 | Hourani, Albert (1994), Çağdaş Arap Düşüncesi:1967 Sonrası Arap Entelektüel Tarihi Araştırmaları, çev: Latif Boyacı, Hüseyin Yılmaz, İnsan Y., İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Harita Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 12 | 72 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 194 |