|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLSER YARDIM (gulseryardim@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Osmanlı Devletinin Kurumsal yapısını öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kurumsal değişimin neden ve sonuçlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Demokrasi geleneğinin tarihi kökenlerini anlatabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Demokrasi geleneğinin tarihi kökenlerini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Tarihi dönemler arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlı devletinin merkez teşkilatı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Osmanlıda Batıya karşı gerilemenin nedenleri. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
2 | Gerilemenin kurumlara yansıması. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
3 | Kurumsal değişim ve devlet adamları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
4 | Kurumsal değişim ve devlet adamları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
5 | Kurumsal değişim ve devlet adamları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
6 | Osmanlıda köklü değişim evresi Tanzimat. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
7 | Osmanlıda köklü değişim evresi Tanzimat. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tanzimat Meclisleri ve yönetimin halka indirgenme çabaları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
10 | Tanzimat Meclisleri ve yönetimin halka indirgenme çabaları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
11 | Tanzimat Meclisleri ve yönetimin halka indirgenme çabaları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
12 | Sultan Abdülhamit ve Meclisin kapatılması. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
13 | Yönetimin partileşme süreci ve İttihat ve Terakki. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
14 | Tekrar Meclis. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
15 | I. Dünya savaşı ya da Osmanlının son hamlesi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ali AKYILDIZ, Tanzimat Dönemi Osmanlı Merkez Teşkilatında Reform, Eren Yay., İst. 1993. | |
2 | Bülent TANÖR, Osmanlı Türk Anayasal Gelişmeleri, YKY, 2004. | |
3 | Niyazi Berkes, Türk Yenileşme Tarihi, YKY., 2002. | |
4 | Tarık Zafer TUNAYA, Türkiye’de siyasi Partiler, Arba yay., İst., 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yakın Çağ Osmanlı tarihinin kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 169 |