Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TAR538 - TARİH (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TAR538 Adı: OSMANLI DEVLET TEŞKİLATI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLSER YARDIM (gulseryardim@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Osmanlı Devletinin Kurumsal yapısını öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kurumsal değişimin neden ve sonuçlarını açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Demokrasi geleneğinin tarihi kökenlerini anlatabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Demokrasi geleneğinin tarihi kökenlerini değerlendirebilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Tarihi dönemler arasında ilişki kurabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Osmanlı devletinin merkez teşkilatı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Osmanlıda Batıya karşı gerilemenin nedenleri. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
2 Gerilemenin kurumlara yansıması. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
3 Kurumsal değişim ve devlet adamları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
4 Kurumsal değişim ve devlet adamları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
5 Kurumsal değişim ve devlet adamları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
6 Osmanlıda köklü değişim evresi Tanzimat. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
7 Osmanlıda köklü değişim evresi Tanzimat. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
8 Ara Sınav
9 Tanzimat Meclisleri ve yönetimin halka indirgenme çabaları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
10 Tanzimat Meclisleri ve yönetimin halka indirgenme çabaları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
11 Tanzimat Meclisleri ve yönetimin halka indirgenme çabaları. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
12 Sultan Abdülhamit ve Meclisin kapatılması. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
13 Yönetimin partileşme süreci ve İttihat ve Terakki. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
14 Tekrar Meclis. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
15 I. Dünya savaşı ya da Osmanlının son hamlesi. Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ali AKYILDIZ, Tanzimat Dönemi Osmanlı Merkez Teşkilatında Reform, Eren Yay., İst. 1993.
2 Bülent TANÖR, Osmanlı Türk Anayasal Gelişmeleri, YKY, 2004.
3 Niyazi Berkes, Türk Yenileşme Tarihi, YKY., 2002.
4 Tarık Zafer TUNAYA, Türkiye’de siyasi Partiler, Arba yay., İst., 1995.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yakın Çağ Osmanlı tarihinin kaynakları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 5 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 5 25
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 4 56
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 169