| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tarih boyunca din ve devlet kavramlarının nasıl bir süreç takip ettiği, din ve devlet ilişkilerinin siyasi ve kültürel olarak ortaya konması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Din ve devlet ilişkilerinin siyasi bir olgu olduğunu değerlendirebilir | 
			
		 
			PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Kültürel bir değer olarak din - Tanrı ilişkisine müdahale edilemeyeceğini bilir | 
			
		 
			PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. PÇ-10 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Din ve devlet olgusunun inkar edilemeyen bir realite olduğunu değerlendirebilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dinin kurumsallaşması ve devlet - din ilişkisinin ortaya çıkması. Dünyevî kurumların özerkliği ve Din ile aralarındaki ilişkisi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Din ve devlet kavramlarının tarihi gelişimi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 2 | Sosyolojik bir realite olarak din | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 3 | Siyasi bir realite olarak devlet | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 4 | İlkçağ medeniyetlerinde din ve devlet -I- | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 5 | İlkçağ medeniyetlerinde din ve devlet -II- | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 6 | Ortaçağ Hıristiyan ve İslam medeniyetinde din vedevlet -I- | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 7 | Ortaçağ Hıristiyan ve İslam medeniyetinde din vedevlet -II- | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rönesans ve Reform Döneminde din-devlet ilişkileri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 10 | Aydınlanma ve Bilim çağında din ve devlet ilişkisi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 11 | Demokrasi Çağında din ve devlet ilişkisi: Laiklik -I- | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 12 | Demokrasi Çağında din ve devlet ilişkisi: Laiklik -II- | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 13 | Osmanlı döneminde din ve devlet ilşikisi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 14 | I. ve II. Meşrutiyet döneminde din ve devlet ilişkisi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 15 | Cumhuriyet Türkiyesi döneminde din ve devlet ilişkisi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Din Devlet İlişkisi Sempozyumu, 3-4 Nisan 1993 Beyan yay. | |
| 2 | Edit. Cemal Uşşak, Dünyada Din-Devlet İlişkileri Ülkeler Arası Karşılaştırmalar, Kolektif Gazeteciler ve Yazarlar Vakfı Yayınları | |
| 3 | AB ÜLKELERİNDE DİN-DEVLET İLİŞKİSİ Editörler: Ali KÖSE-Talip KÜÇÜKCAN | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve projeksiyon aleti | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 179 | ||